Automatizarea în era inteligenței artificiale: O privire asupra viitorului industriei software-ului

Optimisation of business and industrial process workflow and automation. Development of sofware for automatization managment. Gears on virtual screen.


Industria automatizării software-ului este pe cale să înregistreze o creștere semnificativă, pe măsură ce inteligența artificială evoluează și este adoptată pe scară largă, conform raportului UiPath, State of the Automation Professional 2023. S-a constatat că sectoarele financiar și bancar rămân cele mai active domenii în care dezvoltatorii se concentrează pe automatizare.

Raportul se bazează pe un sondaj global care a implicat 1639 de profesioniști și studenți din domeniul automatizării. Majoritatea respondenților au fost recrutați prin intermediul canalelor deținute de UiPath.

Industria automatizării software-ului este stabilă, cu 68% dintre respondenți raportând că organizațiile lor și-au mărit personalul în domeniul automatizării în ultimele 12 luni. Doar 4% dintre respondenți au raportat că au fost șomeri, o scădere semnificativă de la 9% în 2022.

Se așteaptă ca industria automatizării software-ului să înregistreze o creștere, pe măsură ce inteligența artificială evoluează și este adoptată pe scară largă. O majoritate covârșitoare de 85% dintre profesioniștii în domeniul automatizării consideră că industria are un potențial ridicat de creștere, iar 88% cred că organizațiile lor vor face angajări în următorul an.

Raportul indică faptul că tinerii din generația “milenials” sunt esențiali pentru industria automatizării, cu aproape două treimi dintre profesioniștii în domeniul automatizării fiind mileniali. Aceștia se concentrează pe automatizarea proceselor pentru mai multe industrii, cel mai frecvent pentru serviciile bancare și financiare.

Automatizarea software-ului continuă să se maturizeze ca disciplină, cu 63% dintre profesioniștii în automatizare având cel puțin trei ani de experiență, o creștere față de 52% în 2022. Organizațiile trec de la automatizarea proceselor moștenite și încep să automatizeze procesele folosind instrumente bazate pe inteligența artificială.

Nivelul de satisfacție la locul de muncă rămâne ridicat în rândul profesioniștilor în automatizare, cu 97% dintre aceștia fiind mulțumiți de carierele lor, inclusiv 66% care sunt foarte mulțumiți. Acesta este cel mai înalt nivel de satisfacție înregistrat până acum.

Raportul evidențiază faptul că inteligența artificială influențează modul în care profesioniștii în automatizare își desfășoară activitatea. În ultimul an, profesioniștii din domeniul automatizării s-au pregătit pentru progresele în domeniul IA și acum o adoptă în mod activ, observând impactul acesteia asupra muncii lor.

96% dintre dezvoltatori consideră că AI va fi importantă pentru carierele lor și sunt deschiși să o adopte pe scară mai largă. 80% dintre profesioniști se gândesc să încorporeze capabilități de IA în procesele lor automatizate.

Automatizarea este o carieră atractivă atât pentru cei care intră pe piața muncii, cât și pentru cei care provin din alte domenii. Pentru prima dată de când a fost realizat acest sondaj, aproape jumătate dintre respondenți au raportat că rolul lor ca profesioniști în domeniul automatizării este prima lor activitate profesională.

Cu toate acestea, pentru cei care fac tranziția către această carieră de la un alt rol, 67% raportează că a fost ușor de făcut, iar datele indică faptul că acest lucru devine din ce în ce mai ușor în timp.

Două dintre cele mai populare produse UiPath de care sunt interesați respondenții sunt alimentate de inteligența artificială: UiPath Studio, UiPath AI Center™ și UiPath Document Understanding sunt primele trei produse de care profesioniștii în domeniul automatizării sunt interesați.

În ceea ce privește sectoarele cele mai active, finanțele și sectorul bancar continuă să fie cele mai frecvente industrii pentru care dezvoltatorii lucrează la automatizare, dar se observă creșteri de la an la an în domeniul asigurărilor, al asistenței medicale, al producției și al sectorului public.

În acest an, am analizat modul în care respondenții decid ce să automatizeze. Am descoperit că organizațiile au o cultură a inovației în materie de automatizare. Marea majoritate (96%) au un proces formal pentru a decide ce să automatizeze. Mai exact, 69% automatizează solicitările clienților, 33% proiectează procese de la zero, iar 20% utilizează un mix de instrumente alimentate de inteligență artificială și procese manuale”, arată raportul.

 

Sursă foto: istockphoto.com

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed