Vânzările din retailul german au scăzut în septembrie cu 2,5% față de luna precedentă, au arătat luni datele Destatis-biroul de statistică al țării.
Datele obținute s-au dovedid contrare așteptărilor economiștilor chestionați de The Wall Street Journal, care se așteptau la o creștere de 0,6%. În august, vânzările au crescut cu 1,2% pe lună.
Vânzările din retail au fost cu 0,9% sub aceeași lună a anului trecut, dar au crescut cu 3,7% față de nivelurile din februarie 2020 înainte de pandemie, arată Destatis.
„Nu este o mare surpriză faptul că vânzările din retail scad pe măsură ce cheltuielile pentru servicii revin, având în vedere depășirea valorilor cheltuielilor alocate pe bunuri în timpul pandemiei”, a spus economistul șef al Pantheon Macroeconomics din zona euro, Claus Vistesen. Pantheon se așteaptă la o creștere trimestrială de 0,4% a vânzărilor din retail pentru al patrulea trimestru.
Produsul intern brut al Germaniei a crescut cu 1,8% ajustat în trimestrul al treilea față de perioada precedentă, pe fondul cheltuielilor mai mari pentru consumul gospodăriilor, au arătat vineri datele preliminare.
Sursă foto: unsplash.com