Dezvoltarea competențelor digitale în Europa: Rolul crucial al școlilor subliniat în sondajul Fundației Vodafone

Laptop of a girl with teacher teaching class via videoconference


Potrivit unui studiu recent al Fundației Vodafone, efectuat de IPSOS Germania pe un eșantion de 10.000 de părinți europeni, Portugalia și România sunt cele mai fervente susținătoare ale ideii ca școlile să fie principalele instituții responsabile pentru dezvoltarea competențelor digitale ale tinerilor.

Studiul evidențiază diferențe semnificative între țările europene în privința accesului la infrastructură și competențe digitale în școli. Deși părinții au o viziune optimistă asupra rolului tehnologiei digitale în educație, este esențial să se asigure un flux constant de resurse și infrastructură pentru a crește oportunitățile de a dobândi competențe digitale pentru studenți din toată Europa.

Din punctul de vedere al rezultatelor studiului:

  • 85% dintre părinții intervievați consideră că viitorul profesional al copiilor lor depinde în mare parte de competențele lor digitale. Cu toate acestea, numai trei sferturi (78%) cred că utilizarea unor instrumente digitale, cum ar fi laptopurile, tabletele și tablele digitale, ar putea ajuta copiii să învețe mai eficient în școli.
  • Accesul la echipamente digitale în școli variază considerabil de la o țară europeană la alta. Studenții britanici, olandezi și portughezi au cele mai mari rate de acces (87% – 88%), în timp ce procentul scade la aproximativ 70% pentru studenții maghiari, italieni și greci.
  • În ansamblu, doar puțin peste jumătate dintre școli oferă predare online, iar doar 59% dintre acestea furnizează studenților un dispozitiv pentru a accesa educația online de acasă. În Italia și Portugalia, doar 2 din 5 elevi au acces la educația online furnizată de școlile lor.
  • Aproape trei sferturi dintre părinți (73%) susțin stabilirea unor standarde europene pentru predarea competențelor digitale, iar 85% cred că alfabetizarea digitală ar trebui să fie o prioritate principală în învățământ. Susținerea acestor idei este foarte puternică în Portugalia, România și Grecia, dar considerabil mai slabă în Olanda.
  • Portugalia și România sunt cele mai înclinat de acord cu ideea că școlile ar trebui să fie responsabile pentru dezvoltarea competențelor digitale ale studenților.

Europa se confruntă cu o lipsă semnificativă de competențe și trebuie să stimuleze alfabetizarea digitală a tinerilor dacă dorește să atingă obiectivele Deceniului Digital. În calitate de părinte, înțeleg de ce părinții sprijină profesorii în eforturile lor de a stabili standarde europene pentru predarea competențelor digitale, dar mi se par alarmante diferențele foarte mari de calitate a instrumentelor digitale la care au acces elevi din diferite școli, orașe, regiuni și țări. Programul SkillsUpload Jr al Fundației Vodafone arată că tinerii pot fi ajutați de competențele digitale, motiv pentru care Europa trebuie să acționeze acum pentru a egaliza șansele elevilor.”, a declarat Joakim Reiter, Membru în Consiliul de Administrație al Fundației Vodafone și Chief External & Corporate Affairs Officer la Vodafone Group, a declarat

Raportul precedent al Fundației Vodafone din octombrie 2022, intitulat “21st Century Teachers report”, a interogat 3.000 de profesori din 11 țări europene. Acesta a relevat că 75% dintre profesorii europeni ar prefera stabilirea unor standarde pentru politici și educație digitală, pentru a se asigura că elevii lor beneficiază de o educație de calitate.

 

Sursă foto: istockphoto.com

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed