Dacia și Renault au înregistrat creșteri semnificative în 2023: Profit net de 2,12 miliarde de euro și Dacia Jogger Hibrid pe podiumul vânzărilor

A Dacia Jogger automobile during the IAA Munich Motor Show in Munich, Germany, on Tuesday, Sept. 7, 2021. The IAA, taking place in Munich for the first time, is the first in-person major European car show since the Coronavirus pandemic started. Photographer: Krisztian Bocsi/Bloomberg via Getty Images


În primul semestru al anului 2023, Grupul Renault, de origine franceză și proprietar al brandului Dacia, a anunțat o marjă operațională record de 7,6%. Acest succes se datorează reducerii cheltuielilor și lansării de noi vehicule pe piață.

De asemenea, Renault a marcat o întoarcere semnificativă la profit, înregistrând un rezultat net de 2,12 miliarde de euro în primele șase luni ale anului, în contrast cu pierderile de 1,68 miliarde de euro înregistrate în prima jumătate a anului precedent.

Vânzările globale ale Grupului Renault au crescut cu 13% în comparație cu primul semestru din 2022, ajungând la un total de 1,134 milioane de vehicule. În plus, vânzările mărcii Renault au atins un nivel impresionant de peste 772.000 de unități, o creștere de 12% față de aceeași perioadă a anului anterior.

Sub-brandul Dacia a experimentat o creștere și mai mare a vânzărilor, cu o creștere de 24%, echivalând cu peste 345.000 de unități vândute la nivel global. În Europa, creșterea a fost și mai semnificativă, cu o rată de 30%, ducând la un total de 301.000 de unități vândute.

Succesul Dacia în Europa a fost în mare măsură datorat popularității gamei sale, în special modelul Dacia Sandero, care a continuat să fie cel mai bine vândut model pentru clienții persoane fizice din Europa. Rezultatele impresionante ale Dacia au poziționat brandul pe locul al doilea pe podiumul european pe segmentul de retail.

Renault Group a atins o performanţă record în prima jumătate a anului 2023, atât în ceea ce priveşte profitabilitatea, cât şi generarea de numerar. Aceste rezultate sunt consecinţa eforturilor noastre continue de a reduce costurile pe perioada ultimilor 3 ani şi a strategiei noastre concentrate pe valoare, combinată cu primele beneficii ale unei ofensive de produse fără precedent. Bazele noastre nu au fost niciodată la fel de solide şi robuste.

În acelaşi timp, implementăm cu o viteză incredibilă proiectele noastre strategice care transformă Grupul în profunzime: am finalizat deja desprinderea Horse şi am semnat un acord de joint-venture cu Geely pentru a da naştere unui campion mondial al motoarelor cu emisii reduse. În conformitate cu planul nostru, separarea Ampere va fi încheiată în a doua jumătate a acestui an“, a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.

Renault a mai adăugat că Dacia Jogger Hybrid 140 CP, primul vehicul hibrid din gama Dacia, reprezintă deja peste un sfert din comenzi, în ciuda unor posibile probleme legate de disponibilitatea componentelor.

Modelul Jogger a devenit un produs cheie în atragerea de noi clienți și a jucat un rol crucial în strategia de electrificare progresivă a brandului Dacia. În plus, modelul 100% electric Dacia Spring a înregistrat peste 27.000 de vânzări în Europa în prima jumătate a anului 2023, menținându-se astfel printre cele mai bine vândute vehicule electrice pe piața de retail din Europa.

În fruntea mobilității în continuă reinventare, Grupul Renault beneficiază de expertiza sa unică în electrificare și de parteneriatul său cu Nissan și Mitsubishi Motors. Compania se bazează pe sinergia dintre cele patru mărci – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize – pentru a oferi clienților soluții inovatoare și durabile de mobilitate. Cu prezență în peste 130 de țări și având peste 111.000 de angajați, Grupul a reușit să vândă 2,1 milioane de vehicule în anul 2022.

 

Sursă foto: gettyimages.com

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed