YouTube își propune să minimizeze impactul utilizării tehnologiei AI asupra industriei muzicale, în special în ceea ce privește drepturile de autor și distribuția câștigurilor.
Noua inițiativă implică etichetarea și marcarea creațiilor muzicale care nu sunt direct atribuite unui artist, astfel încât să se identifice deținătorii drepturilor de autor și să se dirijeze veniturile corespunzătoare.
Cu toate că YouTube se concentrează pe îmbunătățirea profiturilor generate de creațiile muzicale realizate cu ajutorul inteligenței artificiale, înțelegerea și respectarea completă a drepturilor de proprietate intelectuală rămân aspecte complexe.
În acest sens, platforma introduce “Music AI Incubator”, o inițiativă menită să faciliteze colaborarea între creatorii consacrați și cei care folosesc tehnologia AI pentru reinterpretarea sau reimaginarea melodiilor existente.
Google a lansat acest proiect în parteneriat cu Universal Music Group, una dintre cele mai mari case de producție muzicală din Statele Unite. Pe lângă Universal Music Group, muzicieni renumiți, precum Anitta, Björn Ulvaeus și compozitorul Max Richter, au aderat la această inițiativă.
În contrast cu proprietarul YouTube, Universal Music Group a manifestat inițial rezerve față de utilizarea tehnologiei AI în industrie.
De fapt, compania a solicitat chiar rivalului Spotify să preia conducerea în adoptarea unor măsuri care să împiedice folosirea bibliotecilor de melodii pentru antrenarea algoritmilor bazate pe inteligența artificială.
Sursă foto: gettyimages.com