Pentru prima dată, în luna august, în Europa, au fost comercializate mai multe mașini electrificate decât vehicule echipate cu propulsor diesel. Cea mai mare cotă de piață o au în continuare mașinile pe benzină, adică 56%.
Potrivit datelor pentru 26 de piețe europene, înregistrările de mașini noi au încetinit din nou în august, cu un declin de 18%, până la 713.714 de unități. Aceasta marchează cel mai mic volum înregistrat în august din 2014, potrivit Jato Dynamics. De asemenea, mașinile electrice au depășit în premieră înmatriculările de mașini diesel. Volumul de înmatriculări din ianuarie până în septembrie rămâne mai mare decât anul trecut, cu 8.095.419 unități înregistrate, comparativ cu 7.192.839 înregistrate în perioada ianuarie-august în 2020.
„Deficitul de cipuri a fost un obstacol major pentru OEM-urile care încă se confruntă cu efectele pandemiei. Problemele de producție și întârzierile în livrarea mașinilor noi au fost dăunătoare vânzărilor, iar lipsa disponibilității la reprezentanțe îi obligă pe mulți consumatori să caute mașini second-hand sau pur și simplu să întârzie achiziționarea acestora. În circumstanțe obișnuite, consumatorii se pot aștepta să aștepte multe luni pentru un nou Ferrari, dar acum se confruntă cu aceeași întârziere pentru modelele obișnuite”, spune Felipe Munoz, analist global la JATO Dynamics.
În ciuda acestor provocări, performanța vehiculelor electrice și a mașinilor hibride plug-in continuă să crească accentuat. Luna trecută aceste vehicule au înregistrat cea de-a doua cotă de piață lunară cu 21%. Cele 151.737 de unități înregistrate luna trecută marchează o creștere de 61% de la un an la altul și ridică volumul total din ianuarie la 1,32 milioane de unități.
„Deși tranzacțiile și stimulentele au jucat un rol semnificativ în creșterea cererii, am văzut o schimbare fundamentală în obiceiurile de cumpărare pe măsură ce au intrat pe piață modele mai atrăgătoare și consumatorii au devenit conștienți de beneficiile atașate vehiculelor electrice”, continuă Munoz.
În august, vehiculele electrice și hibrizii plug-in și-au depășit omologii diesel. Anul trecut, înmatriculările de vehicule electrice a fost cu 158.300 de unități mai mic decât înmatriculările de mașini diesel, dar luna trecută aceste vehicule au depășit înmatriculările de vehicule diesel cu 10.100 de unități.
Cererea a fost deosebit de puternică pentru versiunile electrice ale Fiat 500, Peugeot 208, Hyundai Kona, Opel Corsa și Kia Niro, în plus față de rezultatele remarcabile ale Volkswagen ID.3 – EV-ul cel mai bine vândut din Europa în cursul lunii.
În fine, Dacia Sandero a rămas, pentru a doua lună consecutiv cea mai bine vândută mașină la nivel european, cu 15.000 de modele, peste Volkswagen Golf (13.644) și Toyota Yaris (12.594) .
Sursă foto: bcarparts.com