Universul social media în 2022


Pentru o vreme, viața în universul social media a fost în mare parte lipsită de evenimente. Luați în considerare aceste titluri picante (la vremea respectivă):

  • Chiar și președintele Obama crede că Facebook nu mai este cool (Techcrunch, 2014)
  • Jack Dorsey se întoarce la Twitter ca șef, la ridicări din umeri și glume (New York Times, 2015)
  • Noile povești ale Instagram sunt o copie aproape perfectă a Snapchat (Mashable, 2016)

În retrospectivă, anii care au precedat 2016 au fost de-a dreptul somnoroși în comparație cu ceea ce avea să urmeze. Ascensiunea meteorică a lui Donald Trump, alimentată de tweet-uri, către președinție. Scandalul Cambridge Analytica. Audierile din Congres privind confidențialitatea și prejudecățile. TikTok în centrul relațiilor acide dintre SUA și China. Fiecare nouă zi a adus un nou val de controverse pe țărmurile platformelor de socializare cândva infailibile.

Astăzi, faza de ”lună de miere” s-a încheiat, iar haosul gestionării unei platforme sociale globale este acum afișată pe deplin. Nicăieri acest lucru nu este mai evident decât pe Twitter în timpul actualei perioade de tranziție a lui Elon Musk.

Social Media Universe 2022 preview

 

Deocamdată, să explorăm universul rețelelor sociale în 2022.

În 2022, universul social pare mai aglomerat decât în anii precedenți.

Dimensiunea platformelor Meta domină în continuare, datorită anvergurii lor globale, dar există o serie de rețele mai mici care se luptă pentru cota de piață. Iată o privire asupra platformelor populare, organizate de la cea mai mare la cea mai mică bază de utilizatori activi:

 

Visualisation showing the largest social media platforms by monthly active users

Între timp, iată care sunt primele 10 platforme de social media și de mesagerie în funcție de numărul de utilizatori activi lunari disponibili public:

Rank Platform Name Parent Company Primary Function Monthly Active Users
#1 Facebook Meta Platforms Social network 2.9 billion
#2 YouTube Alphabet Video content 2.3 billion
#3 WhatsApp Meta Platforms Messaging 2.0 billion
#4 Messenger Meta Platforms Messaging 1.3 billion
#5 Instagram Meta Platforms Video content 1.2 billion
#6 WeChat Tencent Messaging 1.2 billion
#7 TikTok ByteDance Video content 732 million
#8 Telegram n/a Messaging 700 million
#9 Douyin ByteDance Video content 600 million
#10 QQ Tencent Messaging 595 million

YouTube este singurul concurent adevărat pentru amploarea și raza de acțiune a Meta. Centrul de conținut video al Alphabet, cu funcții sociale, se mândrește cu peste două miliarde de utilizatori activi lunar. Îmbrățișarea de către YouTube a economiei creatorilor împinge platforma și mai mult spre teritoriul pur social media, odată cu introducerea “handle-urilor”.

După cum se vede în vizualizarea de mai sus, China are propriul ecosistem de platforme sociale și de mesagerie de mari dimensiuni – cea mai mare dintre acestea fiind WeChat.

Singura platformă din top 20 care nu are sediul nici în SUA, nici în China este aplicația de mesagerie Telegram, axată pe confidențialitate. Compania cu sediul în Dubai are o istorie unică. A fost creată după ce fondatorii rețelei sociale rusești VK au părăsit țara după ce au rezistat presiunilor guvernamentale de a publica date despre utilizatorii rețelei sociale din Ucraina.

În prezent, există, de asemenea, o serie de platforme mai mici, de interes special. OnlyFans, de exemplu, este axată pe creatorii de conținut pentru adulți. Parler și Truth Social se adresează utilizatorilor care doresc mai puține constrângeri în ceea ce privește conținutul pe care îl postează și îl consumă. BeReal urmărește să creeze momente mai autentice, determinându-i pe utilizatori să posteze o fotografie la o oră aleatorie în fiecare zi.

Mai jos, analizăm mai în detaliu câteva dintre aceste platforme.

zuckerberg meta 2022

Probleme mari în Micul Metavers

Faptul de a avea un director general de marcă este o sabie cu două tăișuri. Când lucrurile merg bine, piața se adună în jurul liderului de succes. De exemplu, Mark Zuckerberg a fost numit de Time – Persoana Anului în 2010. Chiar și în 2016, Glassdoor l-a numit pe fondatorul Facebook “cel mai admirat CEO din domeniul tehnologiei”.

Pe de altă parte, atunci când valul se întoarce, se întoarce repede. După o serie de controverse, Zuckerberg a făcut un pariu de mai multe miliarde de dolari, redenumindu-și întreaga companie Meta și orientând-o către ideea în plină dezvoltare a unui metavers. Se zvonește că platforma New Horizons a Meta s-a plafonat la aproximativ 200.000 de utilizatori activi, ceea ce este sub așteptări pentru o companie care încă atinge o parte considerabilă a umanității cu celelalte servicii pe care le deține.

O parte din succesul pe termen scurt al Meta depinde de comercializarea căștilor VR care ar putea reprezenta un cadou foarte popular în acest sezon de sărbători. Însă cea mai ieftină cască Meta costă 400 de dolari, ceea ce ar putea fi greu de vândut în contextul economic actual.

 

Chart showing falling consumer sentiment in the united states in 2022

Desigur, este prea devreme pentru a ști dacă pariul lui Zuckerberg va da roade. Ca întotdeauna, totul este iertat odată ce o unitate de afaceri decolează și devine profitabilă.

elon musk twitter 2022

Microblogging cu așteptări macro

Compania a fost lansată în umbra creșterii masive a Facebook și a avut așteptări greu de îndeplinit. Deși Twitter are o audiență angajată și influentă, nu a reușit să o monetizeze la nivelul platformelor Meta (de bine, de rău). Introducerea Twitter Blue în 2021 nu a rezonat cu utilizatorii la scara pe care compania o spera, iar “flotele” au fost în esență eliminate ca un experiment eșuat.

În plus, Twitter este un magnet pentru critici și dezbateri legate de libertatea de exprimare, în parte din cauza locului său central în discursul politic.

Aceste probleme sunt direct legate de recenta vânzare a companiei către Elon Musk. La momentul redactării acestui articol, Twitter se află în mijlocul unei restructurări interne dureroase și foarte publice.

Dacă ar fi să dăm crezare rapoartelor privind un exod al talentelor și al banilor publicitari, atunci viitorul uneia dintre cele mai influente platforme de socializare din lume ar putea fi în pericol.

 

social media TikTok Douyin 2022

TikTok

Mediile sociale au fost întotdeauna dominate de Facebook și de aplicațiile sale conexe. Când a apărut un nou concurent, Facebook fie l-a achiziționat (Instagram, WhatsApp), fie i-a “achiziționat” caracteristicile (Snapchat). TikTok este primul challenger care și-a păstrat ritmul și creșterea, chiar și atunci când Instagram a lansat caracteristici foarte asemănătoare.

TikTok este, de asemenea, un caz rar de trecere a unui produs tehnologic chinezesc pe piețele occidentale. Ascensiunea lui TikTok nu a fost însă lipsită de controverse. Suspiciunile privind accesul chinezilor la datele utilizatorilor continuă să fie o problemă atât în SUA, cât și pe alte piețe mari din întreaga lume. TikTok a fost interzis în India din 2020.

În ciuda acestor vânturi potrivnice, TikTok rămâne extrem de popular. Platforma video de scurt metraj a fost prima aplicație descărcată de pe planetă și rămâne una dintre preferatele grupului demografic foarte important al generației Z.

.

nextdoor neighbors citizen 2022

Noi vom supraveghea

În ultimii ani, rețelele sociale bazate pe vecinătăți au apărut și au câștigat teren. NextDoor s-a folosit de scrisori fizice trimise la adrese adiacente pentru a-și stimula creșterea, în timp ce Neighbors a profitat de popularitatea camerelor cu sonerie Ring. Deși membrii postează despre subiecte mai benigne, cum ar fi pisicile pierdute și unde să găsești un instalator bun, criminalitatea este, de asemenea, o temă din ce în ce mai frecventă.

Aplicații precum Neighbors și Citizen se concentrează mai mult pe infracțiuni și siguranță. În timp ce creșterea acestor aplicații reflectă un interes evident pentru prevenirea criminalității, criticii subliniază că omniprezența echipamentelor de supraveghere personală și forumurile construite exclusiv în jurul siguranței publice promovează o cultură a suspiciunii în comunități.

Acest tip de rețele sociale este încă destul de nou, așa că rămâne de văzut dacă vor rămâne comunități de nișă sau vor deveni ceva mai mare.

Haos și oportunitate

Sun Tzu a fost cel care a spus: “În mijlocul haosului, există și oportunități”.

Acesta este riscul și oportunitatea din universul social media de astăzi. Cu rețelele lor masive și costurile ridicate de schimbare (de exemplu, personalizarea, biblioteca de postări existente), cele mai mari platforme au creat șanțuri care fac viața grea pentru mărcile nou-venite care doresc să înlocuiască platformele stabilite. Pe de altă parte, controversele de pe platforme precum Twitter și Facebook pot determina unii utilizatori să ia în considerare noi opțiuni.

Întrebarea de mai multe miliarde de dolari – nemulțumirea față de platformele majore este temporară sau rețelele emergente, precum Mastodon sau BeReal, vor atinge masa critică și vor deveni noi elemente de bază pentru oamenii care se conectează online. Timpul ne va spune.

 

 

 

 

Sursă – visualcapitalist.com