Ultimul “cip cirip”: Twitter, așa cum îl știau americanii, se închide


După 17 ani în care a avut drept simbol o pasăre albastră ce a ajuns să reprezinte difuzarea de idei către lume, miliardarul Elon Musk a redenumit Twitter în X și a prezentat un nou logo, marcând o concentrare pe construirea unei “aplicații cu de toate”.

Luni, un X alb stilizat pe un fundal negru a devenit noul logo pe site-ul Twitter, deși pasărea albastră era încă vizibilă pe aplicația mobilă. De când a preluat Twitter în octombrie, Musk a afirmat că își imaginează o aplicație care ar putea oferi o varietate de servicii utilizatorilor, în afara social media, cum ar fi plățile peer-to-peer, o idee care reflectă aplicația extrem de populară WeChat din China.

Transformarea este mai degrabă un mod pentru Musk de a-și pune amprenta pe companie, a declarat Tom Morton, directorul global de strategie la agenția de publicitate R/GA. “Schimbarea numelui și logo-ului Twitter nu are nimic de-a face cu problemele utilizatorilor, ale advertiserilor sau ale pieței. Este un simbol că Twitter este proprietatea personală a lui Elon Musk. A cucerit castelul, acum își arboră propriul steag.”

Noul logo a stârnit reacții mixte din partea utilizatorilor și a provocat confuzie cu privire la modul în care vor fi numite acum tweet-urile, în timp ce experții în marketing și branding au spus că rebranding-ul riscă să anuleze ani de recunoaștere a numelui Twitter.

“Mai puține branduri au devenit verbe sau au fost menționate atât de des în publicațiile globale de știri precum Twitter”, a spus Matt Rhodes, liderul de strategie la agenția creativă House 337, care a lucrat cu compania britanică de telecomunicații Sky.

“Orice îi face pe oameni să găsească mai greu aplicația sau să își dorească să o deschidă pe ecranele lor de telefon pline de alte aplicații, riscă să afecteze utilizarea”, a declarat el.

Fernando Machado, care anterior a ocupat funcții de director de marketing la Activision Blizzard, Restaurant Brands International și Burger King, a spus că rebranding-ul în general necesită timp pentru a se impune, deși “ca utilizator Twitter, recunosc că mi-e deja dor de micuța pasăre”.

“Personal, cred că noua abordare pare puțin rece și impersonală”, a adăugat el.

Credit foto: Variety

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed