După 17 ani în care a avut drept simbol o pasăre albastră ce a ajuns să reprezinte difuzarea de idei către lume, miliardarul Elon Musk a redenumit Twitter în X și a prezentat un nou logo, marcând o concentrare pe construirea unei “aplicații cu de toate”.
Luni, un X alb stilizat pe un fundal negru a devenit noul logo pe site-ul Twitter, deși pasărea albastră era încă vizibilă pe aplicația mobilă. De când a preluat Twitter în octombrie, Musk a afirmat că își imaginează o aplicație care ar putea oferi o varietate de servicii utilizatorilor, în afara social media, cum ar fi plățile peer-to-peer, o idee care reflectă aplicația extrem de populară WeChat din China.
Transformarea este mai degrabă un mod pentru Musk de a-și pune amprenta pe companie, a declarat Tom Morton, directorul global de strategie la agenția de publicitate R/GA. “Schimbarea numelui și logo-ului Twitter nu are nimic de-a face cu problemele utilizatorilor, ale advertiserilor sau ale pieței. Este un simbol că Twitter este proprietatea personală a lui Elon Musk. A cucerit castelul, acum își arboră propriul steag.”
Noul logo a stârnit reacții mixte din partea utilizatorilor și a provocat confuzie cu privire la modul în care vor fi numite acum tweet-urile, în timp ce experții în marketing și branding au spus că rebranding-ul riscă să anuleze ani de recunoaștere a numelui Twitter.
“Mai puține branduri au devenit verbe sau au fost menționate atât de des în publicațiile globale de știri precum Twitter”, a spus Matt Rhodes, liderul de strategie la agenția creativă House 337, care a lucrat cu compania britanică de telecomunicații Sky.
“Orice îi face pe oameni să găsească mai greu aplicația sau să își dorească să o deschidă pe ecranele lor de telefon pline de alte aplicații, riscă să afecteze utilizarea”, a declarat el.
Fernando Machado, care anterior a ocupat funcții de director de marketing la Activision Blizzard, Restaurant Brands International și Burger King, a spus că rebranding-ul în general necesită timp pentru a se impune, deși “ca utilizator Twitter, recunosc că mi-e deja dor de micuța pasăre”.
“Personal, cred că noua abordare pare puțin rece și impersonală”, a adăugat el.
Credit foto: Variety