Maersk, unul dintre cei mai mari transportatori maritimi, a raportat rezultate solide pentru trimestrul al doilea, cu un EBITA de aproape 3 miliarde de dolari, sugerând că industria de transport maritim este pe un trend ascendent temporar.
Cu toate acestea, Maersk a avertizat cu privire la o perspectivă de piață “slăbită” pentru a doua jumătate a anului. Deși marjele au scăzut considerabil de la vârful pandemiei, acestea sunt încă mult peste nivelurile din 2019, înainte de pandemie.
Contrar previziunilor Maersk pentru o a doua jumătate de an mai slabă, tarifele spot pentru containerele de transport au crescut cel mai mult în mai mult de doi ani, cu Indicele Mondial al Containerelor Drewry crescând cu 11,8% ieri, la 1.761 dolari per feu.
Tarifele de la Asia către Europa de Nord au crescut cu 25% și sunt acum peste nivelurile pre-pandemice. Pe ruta transpacifică, tarifele sunt acum cu 46% mai mari decât acum cinci săptămâni și cu 32% peste aceeași perioadă din 2019, înainte de pandemie.
Cu toate acestea, oficialii de top de la Maersk și de la alte companii de transport rămân precauți cu privire la perspectivele pentru lunile următoare.
“Focalizarea pe costuri va continua să joace un rol central în gestionarea unei perspective de piață reduse pe care ne așteptăm să continue până la sfârșitul anului”, a declarat astăzi Vincent Clerc, CEO-ul Maersk, conștient de avalanșa de noi capacități care intră în prezent pe piață din șantierele din Asia.
Drewry estimează că industria va înregistra un profit combinat de 15 miliarde de dolari în acest an, presupunând că câștigurile din prima jumătate a anului nu vor fi complet anulate de pierderile din a doua jumătate.
Acest profit combinat de 15 miliarde de dolari este mai mic de o zecime din câștigurile record înregistrate anul trecut.
Maersk Line operează peste 708 nave și are o capacitate totală de aproximativ 4,1 milioane TEU (Twenty-foot Equivalent Unit – unitatea de măsură standard în transportul de containere).
Credit foto: Maersk