Ții post modern? Inflația scumpește alternativele vegetale


Un studiu Financial Times arată că „flexitarienii”, adică persoanele care aleg în mod conștient să mănânce mai puține produse din carne (practic o variantă a celor care țin post din motive religioase) sunt afectați de creșterea prețurilor la produsele alternative. Dacă aceste persoane preferă un burger vegetal, spre exemplu, fiind dispuse să plătească mai mult pentru el, vor descoperi că prețul a crescut simțitor, chiar mai mult decât varianta din carne.

Presiunea tot mai mare asupra consumatorilor a stins orice speranță de revenire a vânzărilor de carne vegetală în acest an, dând o lovitură unui sector care era unul dintre preferatele investitorilor atunci când cumpărătorii erau dispuși să plătească prețuri mai mari pentru aceste produe.

Noile cifre arată că, după ce a urcat în ultimii doi ani în Marea Britanie, creșterea vânzărilor de carne pe bază de plante a fost de doar 2,5% în cele 36 de săptămâni de la începutul lunii septembrie, potrivit firmei de cercetare de piață Kantar. Vânzările crescuseră cu 40 la sută în 2020 și cu 14 la sută anul trecut.

În SUA, între timp, contextul economic mai dur a deprimat o piață care începuse deja să se lupte anul trecut. Vânzările au scăzut cu 0,4% în cele 32 de săptămâni până la începutul lunii august, potrivit furnizorului de date Spins, după ce anul trecut au scăzut cu 0,5%. Vânzările înregistraseră o creștere de 46% în 2020.