Cu o cifră de afaceri de 13,5 milioane euro în 2021, producătorul și-a impus ca target, pentru anul în curs, o creștere de aproape 50%, iar pe baza rezultatelor obținute în ultimele luni, cu ajutorul soluțiilor de automatizare implementate de către Senior Software, acesta consideră că își va îndeplini obiectivul setat.
Activitatea producătorului și distribuitorului de brânzeturi și alte derivate din lapte a început în anul 1995, ca o afacere de familie. În urma dezvoltării constante a businessului, precum și a schimbărilor din piață, au apărut și numeroase dificultăți, în special în ceea ce privește accesul la informații. După achiziția unor sisteme pentru managementul integrat al afacerii, reprezentanții companiei spun că au reușit să soluționeze provocările întâmpinate și să înregistreze beneficii neașteptate în producție și vânzări.
”Problemele începeau când ceream situații financiare, contabile, situații din care trebuia să extragem vânzarea pe clienți/parteneri/articole, valorică sau cantitativă, să putem face o analiză pe produsele care nu sunt vandabile, să le înlocuim cu cele care se vor vinde mai bine (…) Am implementat inclusiv preluarea comenzilor pe tabletă, fapt care permite transmiterea și vizualizarea stocurilor în timp real. Sistemul este de mare ajutor și în zona de producție pentru că ne oferă, în doar câteva zeci de secunde, date despre materii prime, consum, cantități și despre absolut orice din producție. E o diferență de la cer la pământ față de modalitatea de lucru de dinainte”, a declarat David Todoran, Administrator Mirdatod Prod.
”Remedierea problemelor e făcută mult mai rapid și prin costuri mult diminuate”
Mirdatod Prod deține două fabrici (în Ibănești și Reghin), unde se procesează zilnic 80.000 litri de lapte colectat de la peste 4.000 de fermieri din zona județului Mureș. Datorită parteneriatului cu Senior Software, producătorul spune că identifică ușor problemele și reacționează imediat spre remedierea oricărei situații din fabrici, economisind timp și bani. Totodată, soluțiile ERP și BI au permis eliminarea transmiterii de documente fizice, gestionarea integrală a producției și obținerea trasabilității complete, de la materie primă și până la produs finit.
”Foarte importante, sau poate chiar mai importante, sunt beneficiile pe care le înregistrăm în zona de producție. Aici, orice greșeală de metodă de lucru, de tehnologie, de orice, se poate vedea într-o oră și în următoarea oră se pot lua măsuri. Fără un astfel de soft, deciziile se iau peste o săptămână, două sau chiar peste o lună, timp în care compania pierde bani. Acum, remedierea problemelor e făcută mult mai rapid și prin costuri mult diminuate”, a completat David Todoran.
Mirdatod Prod produce și distribuie brânzeturi și alte produse lactate, compania devenind cunoscută pe piața din România prin produsul ”Telemea de Ibănești” (singurul produs românesc cu atestat DOP, caracteristică recunoscută la nivel european). Producția se realizează prin fabricile din Ibănești și Reghin, după rețete tradiționale. Compania are 185 de angajați, iar produsele (cașcaval, brânză de burduf, unt, chefir etc.) sunt comercializate atât local, cât și în afara granițelor țării.
Sursă foto: Mirdatod Ibăneşti | Facebook