Studiu: Chiar dacă românii și-au schimbat comportamentul de consum, majoritatea dintre ei rămân fideli brandurilor favorite. Un sfert dintre români cumpără lapte mai rar sau mai puțin, dar nu schimbă marca. Consumatorii de bere s-au întors la bax și cumpără de la discounteri


Pentru a reduce din impactul inflației asupra bugetelor personale, majoritatea românilor caută soluții pentru a achiziționa mai ieftin mărcile cu care s-au obișnuit.

Conform rezultatelor analizate de către departamentul de Data Intelligence din cadrul agenției Leo Burnett Bucharest, românii și-au schimbat comportamentul de consum pentru toate categoriile lovite puternic de inflație, printre care lactate, bere, îngrijire a locuinței, fast-food. Încă din luna august au început să aibă o abordare înclinată spre economisire ceea ce înseamnă o orientare de a cumpăra mai ieftin brandurile favorite.

Astfel, în cazul produselor lactate, 10% dintre respondenți au declarat că, deși au observat creșterea prețurilor, nu și-au schimbat obiceiurile de cumpăre. În același timp, 25% au ales să reducă frecvența sau cantitățile cumpărate, pentru a continua să consume brandurile favorite în același buget lunar.

În categoria de bere, comportamentul oamenilor din lunile de vară a fost mai relaxat, iar schimbările în obiceiurile de cumpărături au fost mai puțin corelate cu creșterea inflației. În special în rândul tinerilor (18-24 ani) cea mai frecventă măsură de eficientizare a bugetului a fost cumpărarea la bax, pentru un preț per produs mai mic – 38% dintre respondenți. Odată cu încheierea verii, însă, oamenii au început să se mute către magazinele tip discounter, în proporție de 30%.

Pentru categoria produselor de îngrijire a locuinței, mai puțin de 3% din respondenți nu au remarcat creșterea prețurilor în ultimele 6 luni. În ceea ce privește măsurile luate, 36% și-au căutat brand-urile preferate, cu prețuri mai mici, în magazine tip discounter, iar doar 19% au ales să schimbe brand-ul utilizat de obicei cu unul mai ieftin sau cu o ofertă de preț la raft.

Când vine vorba despre fast-food, 40% dintre respondenți își păstrează loialitatea pentru restaurantele preferate, reducând frecvența de consum. De asemenea, în această categorie s-a observat unul dintre cele mai mari procente de respondenți care nu și-au schimbat comportamentul în ciuda creșterii prețurilor – 19%.

“Pe măsură ce asistăm la o creștere accelerată a prețurilor, ne-am dat seama că, mai mult decât oricând, trebuie să fim în contact direct cu cei care consumă produsele și să înțelegem în timp real cum le impactează inflația comportamentul de cumpărături. Din situațiile de criză, răzbat acele branduri care reușesc să-și păstreze relevanța și contactul real cu clienții lor. Iar acest tracker este o bază solidă pentru cei care trebuie să ia decizii de comunicare și de business, ancorate în mentalitatea consumatorilor”, a declarat Irina Savu, Data Intelligence Director, Leo Burnett Bucharest:

Tracker-ul se bazează pe un studiu cantitativ lunar, reprezentativ la nivel național, ce urmărește măsura în care oamenii încep să caute mărci în magazinele cu discount, preferința pentru cantități mai mari, pentru un preț per unitate mai mic sau, dimpotrivă, tendința de a cumpăra cantități mai mici, pentru a păstra frecvența consumului. Datele sunt colectate și analizate specific pe fiecare industrie în parte.

 

 

 

 

 

Sursă foto: istockphoto.com

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed