Schimbare pe piața auto din România – Samsarii care aduc maşini din străinătate, obligaţi să le ducă la RAR pentru omologare


În România, sunt înmatriculate 6,4 milioane de autoturisme. Partea proastă e însă că sub 550.000 au cel mult cinci ani vechime. Alte peste trei milioane au peste 15 ani vechime, conform datelor DRPCIV colectate pe baza înmatriculărilor.

Dacă până acum cel care vindea maşina cu număr de înmatriculare din străinătate, cumpărătorul fiind obligat să o înregistreze la RAR, de acum înainte acest lucru trebuie făcut chiar de cei care aduce maşina din afară.

„Dacă o firmă cumpără o mașină din Germania, în mod normal ar trebui să vină cu mașina în țară, să-i facă omologarea la RAR și în urma revânzării, la prețul de factură cu care a fost achiziționată în Germania, ar trebui să-i pună partea de TVA, care implicit îi ridică prețul. În condițiile în care se fac mai multe acte succesive, cu tot soiul de firme fantomă, practic statul este eludat de TVA” – a declarat Radian Tufă, director general RAR, potrivit digi24.

Potrivit autorităţilor, în ultimii cinci ani statul a fost păgubit cu 1,4 miliarde de lei din aceste afaceri. Samsarii spun că modificarea legislativă îi vizează pe cei care au firme, care în ultimii ani au făcut averi colosale.

Anul trecut în România au fost vândute 880.000 de maşini second hand, dintre care 380.000 au fost aduse din străinătate. În primele 3 luni ale acestui an, s-au vândut peste 122.000 de autoturisme noi și rulate. Doar 21.000 au fost noi, restul, la mâna a doua.

 

 

 

 

Sursă foto – dw.com