Conform raportului Nation Brands, realizat de firma de consultanță britanică Brand Finance, valoarea brandului României a crescut cu 11% în ultimul an, la 178 miliarde de dolari, iar ritmul de creștere depășește avasul mediu de 7% înregistrat la nivel global.
“Creșterea de 11% a valorii brandului național este o veste bună, însă [valoarea brandului] este încă departe de nivelul pre-pandemic de 216 miliarde de dolari înregistrat în clasamentul Brand Finance Nation Brands din 2019. România a obținut un scor bun inițial, iar economia și-a revenit rapid, însă eșecurile recente în gestionarea haosului creat de pandemie și a campaniei de vaccinare, agravate de o criză guvernamentală, vor necesita o voință politică puternică pentru a menține lucrurile pe drumul cel bun”, a comentat Mihai Bogdan, Managing Director Brand Finance România.
Potrivit raportului din acest an, economia românească a rezistat “relativ bine” pe parcursul pandemiei, evitând o recesiune severă. Pandemia a impus, de asemenea, o dependență sporită de infrastructura digitală, ceea ce a dus la o creștere robustă pentru sectorul IT local.
“Microsoft a continuat să își extindă amprenta în țară, în urma preluării unui centru de dezvoltare puternic de la compania finlandeză de software Movial. Potrivit cercetării noastre, România a obținut rezultate deosebit de bune în ceea ce privește investițiile în afaceri și comerț, precum și în media și comunicare. Investițiile publice ar trebui să fie stimulate în continuare de o creștere a proiectelor finanțate de UE în anul următor”, se arată în raport.
Valoarea totală a celor mai mari 100 de branduri de țară a crescut la nivel global cu 7% din 2020, până la 90.800 miliarde de dolari, dar rămâne sub valoarea de 98.000 miliarde de dolari înregistrată în 2019.
Toate țările din Top 10 și-au păstrat locurile ocupate în 2020, astfel: SUA pe prima poziție în clasament, cu o valoare a brandului de țară de 24.811 miliarde de dolari, în urcare cu 5% față de anul trecut,China, cu un brand evaluat la 19.851 miliarde de dolari, Japonia (4.424 miliarde dolari), Germania (4.335 miliarde dolari) și Marea Britanie (3.729 miliarde dolari), Franța (2.699 miliarde dolari), India (2.182 miliarde dolari), Canada (2.145 miliarde dolari), Italia (1.984 miliarde dolari) și Coreea de Sud (1.710 miliarde dolari).
Estonia a înregistrat cea mai mare creștere a valorii brandului în acest an, de 38%, în timp ce Myanmar a consemnat cea mai mare scădere: -26%.
Sursă foto: unsplash.com