România își diversifică serviciile în mai multe țări străine


Comerțul internațional evoluează cu servicii ale României. Relocarea sectorului de servicii în țări cu forță de muncă ieftină este de dorit, pentru profituri maxime. În 2022, excedentul realizat de România cu țările din afara Uniunii Europene (UE) a crescut la 45% din total, comparativ cu 33% în 2021, apropiindu-se de excedentul realizat în zona euro. Acest lucru sugerează o diversificare a comerțului internațional cu servicii al României și este un lucru bun.

România, având cel mai scăzut PIB pe locuitor (43% din media UE), are potențial pentru a crește în continuare exporturile sale de servicii și, implicit, excedentul comerțului său internațional cu servicii. În plus, toate țările din regiune au realizat excedente cu toate grupele mari de parteneri comerciali (zona euro, UE fără zona euro și extra UE) în 2022.

În ceea ce privește categoriile de servicii, s-au observat modificări notabile în turism, transport, telecomunicații și IT. În România, creșterea excedentului balanței turismului cu țările extra UE a compensat parțial creșterea deficitului cu zona euro. În plus, excedentul balanței serviciilor de telecomunicații și IT a crescut în România, la fel și excedentul balanței serviciilor de transport.

Relocarea sectorului de servicii în țări cu forță de muncă ieftină, cum ar fi România, este avantajoasă, iar țara are potențial pentru a crește în continuare exporturile sale de servicii.

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed