Dintre toate statele membre, afacerile HoReCa din România și-au revenit cel mai rapid după pandemia de Covid-19. Anul trecut, vânzările au crescut cu 57,4% față de 2020, deoarece vânzările au fost reduse cu aproximativ 28% în primul an al pandemiei. Mai mult, în 2021, nivelul cifrei de afaceri a companiei românești HoReCa este chiar mai mare decât nivelul pre-pandemie.
Cele mai recente cifre de la Comisia Europeană arată că HoReCa în România a cunoscut o redresare rapidă a vânzărilor de alimente și băuturi în urma pandemiei de Covid-19. În 2021, vânzările în restaurante, baruri și cafenele au crescut cu 57,4% față de anul precedent pandemic, cu cea mai mare creștere din UE, față de o pierdere de doar 27,2% în 2020 față de 2019.
În plus, în 2021 companiile românești HoReCa, precum și companiile din Polonia și Bulgaria, vor avea niveluri de cifră de afaceri chiar mai mari decât recordurile pre-pandemie. În schimb, cifra de afaceri în patru state membre a rămas cu cel puțin 30% mai mică decât în 2019: Germania, Letonia, Austria și Malta.
Croația, Spania și Bulgaria au raportat, de asemenea, o creștere a cifrei de afaceri în 2021 față de 2020, cu creșteri de 34,2%, 31,1% și, respectiv, 30,3%. Dintre aceste țări, scăderea în 2020 a fost mai severă decât în România – 37,1%, 43,6% și, respectiv, 23%.
Pe de altă parte, cifra de afaceri a restaurantelor, barurilor și cafenelelor din Germania va fi aceeași în 2021 ca și în 2020, în timp ce va continua să scadă în Austria, Letonia și Slovacia.
Sursă foto: Unsplash