Primul robot din retail “lucrează” la Carrefour


Retailerul francez Carrefour a „angajat” un robot în magazinul său din Băneasa, care are grijă ca prețurile produselor de pe rafturi să fie corecte și să nu fie lipsuri la raft. În plus, robotul pe care l-au numit Marcel poate prezice dacă anumite rafturi vor trebui reaprovizionate până la sfârșitul zilei. În următorii ani, robotul va fi prezent în toate hipermarketurile Carrefour.

În magazinul Carrefour din Băneasa, Marcel „lucrează” de câteva săptămâni, un robot dezvoltat de Carrefour în colaborare cu compania de tehnologie Rinf tech, al cărui rol este să verifice prețurile produselor și disponibilitatea mărfurilor la raft.

Aceasta este prima soluție de acest tip în retailul intern, dar va fi prezentă în toate marile magazine ale lanțului francez. Pentru unitățile mai mici, compania va folosi aplicația mobi, care reproduce în mare măsură ceea ce face robotul, folosind algoritmi de calcul la scară mai mică.

Marcel arată ca un cărucior amplasat pe un stâlp, care ține 8 camere RGB, împreună cu alte 8 camere profesionale. Pentru a funcționa, este nevoie de un singur angajat care să-l împingă între rafturi și să-i monitorizeze activitatea. Deci, restul personalului care lucra la această problemă poate face alte activități.

„Marcel este direct responsabil de scanarea automată a produselor de pe rafturi, cu rolul de a verifica prețurile, identifica articolele lipsă de pe rafturi și anticipa dacă anumite rafturi vor avea nevoie de reaprovizionare până la sfârșitul zilei. Înainte, tot acest proces era făcut manual, de către angajați. Acum, cu ajutorul robotului Marcel, încercăm să le oferim angajaților oportunități de a se concentra pe activități mai puțin time consuming (consumatoare de timp), cu scopul final de a-și dezvolta abilitățile profesionale”, a explicat Nicolae Drîmbu, Head of Innovation, Carrefour România.

Cele 16 camere ale lui Marcel îi permit să extragă text de pe etichete, să scaneze coduri de bare și să caute în baza de date integrată în timp real informații precum prețul de vânzare corect. Deci poate corecta prețul greșit prin imprimarea etichetei corecte. Astfel, retailerul elimină posibilitatea ca anumite produse să fie afișate la un preț greșit la raft, ceea ce duce evident la nemulțumirea clienților, dar și la eventuale amenzi de la ANPC.

Aceleași informații pe care Marcel le poate citi sunt folosite pentru a căuta în baza de date detalii despre stocul disponibil – dacă este stocat și unde. O listă cu articolele care urmează să fie listate va fi pregătită și listată în ordinea priorității vânzărilor.

Nu în ultimul rând, Marcel poate prevedea riscul „epuizării stocului”, adică o situație în care rafturile sunt parțial goale. Problema este privită ca o încărcare de marfă, în care algoritmul ia în considerare vânzările în timp real, disponibilitatea teoretică a stocurilor și capacitatea de raft. Marcel este însărcinat cu pregătirea unei liste de produse al căror risc este redus la zero până la sfârșitul zilei.

„Pentru Carrefour, cele trei activități care sunt definite drept scopul de bază al acestei inițiative sunt prioritare. Satisfacția clienților este îmbunătățită prin acuratețea informațiilor afișate în dreptul produselor. Disponibilitatea produselor este, de asemenea, un factor cheie de fidelizare și încredere în cadrul Carrefour. Utilizarea instrumentelor AI ne demonstrează capacitatea de adaptare și folosire a noilor tehnologii, cu scopul final de a le oferi clienților noștri o experiență optimă la cumpărături”, a adăugat Drîmbu.

 

Sursă: Economica

Foto: Wall-street

 

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed