Netflix vs Disney: Cine câștigă războiul streaming-ului?


Netflix este cunoscut ca fiind unul dintre pionierii streamingului video de masă. Serviciul a devenit atât de răspândit încât cuvântul “Netflix” este acum sinonim cu vizionarea unui film sau a unei emisiuni de televiziune.

Dar, deși este una dintre cele mai recunoscute platforme de streaming din lume, a reușit să își mențină poziția dominantă în industrie acum că mai mulți concurenți au intrat în luptă?

Acest grafic arată modul în care imperiul de streaming al Disney (Disney+, Hulu și ESPN+) a câștigat rapid abonați și îi dă de furcă lui Netflix.

 

Netflix subscribers versus Disney

Netflix: Începutul
Înființată în 1997, Netflix a început ca o companie de închiriere de DVD-uri prin poștă. Unul dintre co-fondatori, Reed Hastings, a declarat pentru revista Fortune că ideea Netflix i-a venit după ce i s-a impus o taxă de întârziere de 40 de dolari pentru un VHS pe care îl închiriase.

Până în 2007, Netflix a evoluat de la o companie relativ modestă de închiriere de DVD-uri la un serviciu revoluționar de streaming pe bază de abonament. În timp ce la acea vreme existau alte câteva platforme de streaming, Netflix avea un avantaj semnificativ al primului venit, funcționând pe baza unui model de abonament și achiziționând o gamă largă de drepturi de distribuție de la diferite studiouri.

Acest lucru a permis companiei să se dezvolte rapid și să se impună ca lider al industriei. Din 2007 până în 2022, baza de abonați a Netflix a crescut de la 7 milioane la 221 de milioane, cu aproape 3.000%.

Când a intrat Disney pe scenă?

The Walt Disney Company s-a implicat în industria de streaming în 2009, când i s-a alăturat pentru prima dată Hulu ca acționar minoritar, dar a investit mai exact în 2016, când a cumpărat o participație de 33% în BAMTECH Media, o companie de tehnologie de streaming video.

În cele din urmă, Disney a cumpărat o participație majoritară la BAMTECH Media, iar în 2018, compania a fost redenumită Disney Streaming Services. Pe lângă lansarea Disney+ și ESPN+, achiziția de către Disney a 21 Century Fox a oferit companiei o participație majoritară în alte platforme de streaming, inclusiv Hulu și Star+.

Deși Disney a ajuns mult mai târziu pe scenă în comparație cu Netflix, nu a durat mult timp pentru ca platformele Disney să câștige tracțiune. Iar începând cu al doilea trimestru al anului 2022, imperiul de streaming al Disney (Disney+, Hulu și ESPN+) are mai mulți abonați combinați decât Netflix și câștigă teren într-un ritm alert.

Netflix

Platform Subscribers (Q2 2022) % Growth (y-o-y)
Netflix 220.7 million 5.5%
Netflix Total 220.7 million 5.5%

 

Disney

Platform Subscribers (Q2 2022) % Growth (y-o-y)
Disney+ 152.1 million 31.1%
Hulu 46.2 million 7.9%
ESPN 22.8 million 53.0%
Disney Total 221.1 million 27.3%

Alte servicii de streaming, cum ar fi HBO Max și Amazon Prime Video, de asemenea, continuă să ia avânt, ceea ce duce la întrebarea: a început imperiul Netflix să se prăbușească?

Probleme recente cu Netflix

În aprilie 2022, Netflix și-a prezentat rezultatele primului trimestru, care au arătat o pierdere de 200.000 de abonați. Deși reprezintă abia o fracțiune din cei peste 200 de milioane de abonați, a fost prima scădere a numărului de abonați a Netflix în peste 10 ani.

Acest lucru a făcut ca prețul acțiunilor companiei să se prăbușească sub 200 de dolari, cel mai mic din 2017. La data de 10 octombrie 2022, prețul acțiunilor sale încă se află la 230 de dolari, cu peste 30% mai puțin decât înainte de anunțul din primul trimestru, în aprilie 2022.

Dar schimbarea pentru companie este la orizont. Netflix a anunțat că intenționează să lanseze un serviciu mai ieftin, cu suport publicitar, în noiembrie – ceva ce alte platforme de streaming, precum Peacock și Paramount+, oferă deja clienților de câțiva ani.

 

 

 

 

 

 

 

Sursă foto: medium.com

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed