Mașină Ferrari arsă și distrusă, cumpărată cu 1,9 milioane de dolari licitație


La o licitație RM Sotheby’s din California, o carcasă de metal îndoită, sfâșiată și arsă, care a fost în trecut o mașină de curse Ferrari, a fost cumpărată pentru 1,9 milioane de dolari.

Chiar dacă poate părea surprinzător, investiția nu este atât de proastă pe cât pare, mai ales pentru cei interesați de istoria curselor și șansa de a aduce la viață o glorie proprie.

Ferrari Mondial Spider Series I din 1954, unul dintre cele doar 13 exemplare fabricate, nu era un model V12 legendar Ferrari, ci un design complet diferit. Cu un motor cu patru cilindri, mașina a fost creată pentru a se descurca pe trasee sinuoase, cu multe curbe și puține linii drepte, necesitând un motor mai mic și mai ușor.

Această mașină, cunoscută prin numărul de șasiu 0406 MD, a fost inițial echipată cu o caroserie realizată de celebrul producător italian de design Pinin Farina (mai târziu redenumit Pininfarina). În 1954, a fost condusă de Franco Cortese, același pilot care câștigase pentru prima dată pentru Ferrari.

De-a lungul timpului, mașina a avut o viață plină de peripeții. Într-un an de la construcție, a primit o caroserie nouă de la Scaglietti înainte de a ajunge în Statele Unite în 1958. În anii ’50 sau începutul anilor ’60, mașina a fost deteriorată și a luat foc, momentele exacte nu sunt cunoscute.

Un alt Ferrari 500 Mondial Pinin Farina Spider din 1954, deținut de colecționarul Ferrari Walter Medlin încă din 1978, a fost listat pentru vânzare în septembrie 2021. Mașina a rămas neschimbată în starea actuală în depozitul său timp de 45 de ani.

Cea mai scumpă licitație a unui Ferrari a fost pentru un model Ferrari 250 GTO din 1962, vândut în 2018 la RM Sotheby’s pentru 48,4 milioane de dolari.

Brian Rabold, vicepreședinte pentru informații auto la Hagerty, o companie specializată în urmărirea valorilor mașinilor de colecție, estimează că un Ferrari Mondial Spider în stare bună poate fi vândut cu aproximativ 2 milioane de dolari, în timp ce unele exemplare s-au vândut în ultimii ani cu până la 5 milioane de dolari.

Revenirea mașinii la starea sa originală și funcționalitate ar putea necesita aproximativ 1 milion de dolari, dar noul proprietar ar putea obține un profit din investiție.

Cu toate acestea, pasiunea pentru istoria auto și șansa de a reface o legendă sunt factorii principali pentru cumpărători.

Prețul de vânzare nu lasă prea mult loc pentru avantaje financiare, dar pentru noul proprietar cea mai mare recompensă ar putea fi aceea de a readuce această mașină istorică la starea de nou și de a o aduce din nou în fața entuziaștilor care o apreciază”, a declarat Rabold într-un e-mail.

Prețul final include comisionul casei de licitații RM, iar identitatea cumpărătorului rămâne confidențială.

 

Sursă foto: Facebook/RM Sotheby’s

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed