Producătorul chinez BYD a prezentat sistemul DiSus Intelligent Body Control System, un nou sistem de suspensie activă conceput special pentru vehiculele electrice. BYD a dezvăluit acest sistem de suspensie în cadrul unui eveniment tehnic organizat la sediul său din Shenzhen.
Vedeta spectacolului a fost supercarul Yangwang U9 echipat cu o versiune îmbunătățită a acestui sistem, DiSus-X. Mașina a demonstrat că poate sări, dansa și se poate balansa ca un lowrider legendar.
Sistemul promite să îmbunătățească siguranța și performanța mașinilor electrice: datorită DiSus, mașina devine mai manevrabilă și se poate adapta la diferite situații rutiere. Suspensia inteligentă reduce riscul de răsturnare și restricționează mișcările pasagerilor în timpul virajelor de mare viteză, al accelerării și al frânării de urgență, notează Futuro.
Datorită DiSus, în cazul improbabil al unei pene de cauciuc, vehiculul poate continua să ruleze pe toate cele trei roți și nu necesită oprirea.
DiSus nu este o singură tehnologie, ci un mic ecosistem de soluții paralele cu diferite componente hardware. Printre acestea se numără sistemul de control al caroseriei cu amortizare (DiSus-C), sistemul inteligent de control pneumatic al caroseriei (DiSus-A) și sistemul inteligent de control hidraulic al caroseriei (DiSus-P), care asigură controlul mișcării pe mai multe axe.
BYD intenționează să le instaleze în etape pe diferite modele, DiSus-P fiind introdus mai întâi pe Yangwang U8, similar cu Land Rover 4×4, iar DiSus-A pe Denza N7. Unele modele existente pot fi actualizate prin OTA pentru a integra funcționalitatea DiSus.
Sursă foto: Youtube BYD Global