Managerii IT consideră că investițiile în AI pot avea un impact pozitiv asupra afacerilor

AI (Artificial Intelligence) concept. Deep learning. GUI (Graphical User Interface).


Potrivit unui sondaj SoftServe, 72% dintre directorii IT din companiile de software consideră că liderii organizației lor nu sunt pe deplin conștienți de capacitățile tehnice și de potențialul de business al inteligenței artificiale (AI) și al învățării automate (ML), se arată în comunicat.

42% dintre respondenți au declarat că managementul de vârf nu tratează investițiile în AI și ML cu suficientă urgență. În ceea ce privește motivele pentru care investițiile în AI/ML ar trebui să urce pe lista de priorități a liderilor de afaceri, 56% dintre respondenți indică chiar impactul pozitiv pe care acestea îl pot avea din punct de vedere comercial. Achiziționarea și păstrarea talentelor (52%) și concurența (49%) au fost următorii doi factori menționați de respondenți.

În același timp, toți directorii intervievați sunt convinși că investițiile în AI/ML sunt esențiale pentru succesul organizațiilor lor, în ciuda faptului că 97% dintre cei intervievați au declarat că proiectele anterioare de AI/ML nu au reușit să dea rezultate, precizează sursa citată.

Respondenții sunt de părere că principalele trei motive pentru care investițiile anterioare în AI/ML nu au reușit să răspundă așteptărilor sunt lipsa de oameni și de competențe (39%), finanțarea insuficientă sau inadecvată (38%) și lipsa integrării în strategia de afaceri (36%).

Sondajul a arătat că respondenții au perceput o neconcordanță puternică între implementarea acestor tehnologii și strategia lor de afaceri. De exemplu, mai mult de 50% dintre respondenți au declarat că presiunea pentru implementarea acestor tehnologii provine chiar de la liderii de afaceri, iar aproximativ o treime au declarat că liderii organizaționali tratează AI/ML ca pe un instrument de marketing, mai degrabă decât ca pe un instrument de afaceri care generează venituri și modelează strategia de produs.

Sursa adaugă că respondenții spun că tratează AI/ML ca pe un instrument de marketing, mai degrabă decât ca pe un instrument de afaceri care generează venituri și modelează strategia de produs.

În ceea ce privește dificultățile întâmpinate la implementarea inteligenței artificiale și a învățării automate, aproximativ doi din zece respondenți (29%) au declarat că nu sunt pregătiți sau sunt complet nepregătiți să gestioneze datele necesare pentru a antrena platformele de inteligență artificială și de ML, iar aproape toate organizațiile au declarat că au nevoie de ajutor în ceea ce privește inteligența artificială și învățarea automată. au declarat că au nevoie de sprijin pentru dezvoltarea ML.

În acest context, o schimbare de abordare și o integrare mai puternică a acestor tehnologii în strategiile de afaceri vor fi esențiale pentru succesul viitor al investițiilor în AI/ML.

 

Sursă foto: istockphoto.com

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed