Impactul pandemiei de COVID-19 asupra comertului electronic


Numărul comenzilor în primele nouă luni a crescut cu 54% faţă de anul precedent, în timp ce în valoarea comenzilor plasate s-a întregistrat o creştere de 76%, arată datele MerchantPro, platformă ce oferă soluţii Saas pentru eCommerce, potrivit căreia vânzările din home&deco, IT&Electronice şi articolele sportive au avut cele mai spectaculoase creşteri.

“Antreprenorii care au mizat pe online au avut cel mai mult de câştigat în ultimele 18 luni, ca urmare a schimbărilor survenite în comportamentul de consum al românilor. Astfel, numărul comenzilor în perioada ianuarie – septembrie 2021 a crescut cu 54% faţă de anul precedent, în timp ce în valoarea comenzilor plasate s-a întregistrat o creştere de 76% YOY”, arată datele MerchantPro, platformă ce oferă soluţii Saas pentru eCommerce.

La nivelul celor peste 1.500 de magazine de pe platforma locală de eCommerce, cele mai active segmente de piaţă au fost fashion & accesorii, IT&electronice, sport şi home&deco, unde creşterile au ajuns şi până la 190%.

Cea mai dinamică lună din punct de vedere al comenzilor în primele 8 luni ale anului a fost luna mai. Pe domenii, în prima parte a anului, cele mai multe comenzi au înregistrat magazinele de pe segmenul home&deco, pictură şi artă, bijuterii şi artizanat, iar odată cu venirea verii au crescut comenzile pe segmentele sport, IT şi electronice, fashion şi accesorii, frumuseţe şi sănătate.

Faţă de anul precedent, cea mai mare creştere a fost înregistrată în valoarea şi numărul comenzilor pe segmentul IT&Electronice, aproape o triplare (+194%) în valoarea comenzilor înregistrate, respectiv 159% creştere în numărul acestora, arată datele MerchantPro.

Comenzile pe segmentul de home&deco aproape s-au dublat faţă de 2020 (+95%), în timp ce valoarea comenzilor înregistrate a crescut cu 126%.

Numărul comenzilor de articole sportive a crescut anul acesta cu 57%, în timp ce creşterea înregistrată la nivel de valoare a comenzilor a fost de 85%. Pe segmentul fashion & accesorii s-au înregistrat cu 42% mai multe comenzi, procent menţinut şi la nivel de valoare a comenzilor.

Cea mai mare valoare a coşului mediu s-a înregistrat pe segmentul IT&Electronice, de 156 euro, în creştere cu 14% faţă de aceeaşi perioadă din 2020. Valoarea medie a comenzilor de pe segmentul Home&Deco a înregistrat o dinamică similară, cu creştere 15%, situându-se în perioada ianuarie -septembrie 2021 la 119 euro.

Pe domeniul Fashion&Accesorii se remarcă o stagnare la nivelul comenzii medii, la 30 euro. Comanda medie pentru articole sportive a avut însă o creştere de 18%, până la 82 euro.

Pandemia a adus şi trecerea în online şi a multor afaceri locale, de mici dimensiuni, din zona artizanat şi bijuterie, o digitalizare care ar fi avut loc într-un ritm mai lent într-un context normal. Mutarea a condus la cifre spectaculoase, la nivelul magazinelor de pe aceste segmente înregistrându-se chiar triplări în numărul şi valoarea comenzilor.

Sursă foto: lacasadeltocado.net

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed