GRAFIC – 20 de ani de căutări Top Trending Google


Timp de zeci de ani, căutarea pe Google a fost o sursă pentru mulți dintre cei care caută indicații, se țin la curent cu știrile sau caută informații despre subiecte noi și necunoscute.

În prezent, Google procesează aproximativ 3,5 miliarde de căutări pe zi. Datorită cotei sale de piață dominante, Google deține o arhivă vastă de căutări de cuvinte cheie care, atunci când sunt analizate, oferă o perspectivă interesantă asupra temelor cheie care au captat atenția lumii de-a lungul anilor.

Acest grafic, care utilizează date de la Google Trends, merge înapoi cu 20 de ani și evidențiază unele dintre cele mai importante căutări de cuvinte-cheie începând cu 2001.

VisualCapitalist a cercetat sute de termeni de căutare în tendințe de top din datele globale și din SUA și a selectat manual cele mai bune alegeri, care sunt prezentate în graficul de mai jos.

Infographic showing images of search trends on Google over the past 20 years

Trending vs. volum

Înainte de a intra în subiect, merită să subliniem cum diferă căutările de top în tendințe de căutările populare, care sunt măsurate în funcție de volumul pur și simplu.

Căutările în trending sunt termeni care au crescut recent în popularitate. Acestea se concentrează mai degrabă pe creștere decât pe volumul total, iar în acest set de date, termenii în tendințe măsoară creșterea de la an la an.

Un bun exemplu este Donald Trump, care a apărut în ciclul de știri în timpul campaniei prezidențiale din 2016. După alegeri, interesul pentru Trump a rămas ridicat. Dar numele său nu mai apare pe lista de tendințe Google după 2017, deoarece, până în acel moment, volumul de căutări pentru Trump s-a plafonat.

Care sunt cei mai populari termeni căutați pe Google, în funcție de volum? Sunt ceva mai puțin interesante decât căutările din top tendințe – YouTube este pe primul loc, urmat de Facebook, apoi de WhatsApp web.

 

Globalizarea tendințelor de căutare

Persoanele și subiectele care apar în listele de tendințe de top ale Google evoluează pe măsură ce trece timpul, reflectând adoptarea mai largă a internetului (și a căutării Google) în întreaga lume de-a lungul timpului. Temele timpurii sunt legate de cultura pop și de tendințele tehnologice principale din SUA.

Social media și adoptarea smartphone-urilor sporesc granularitatea și volumul căutărilor, ceea ce duce la apariția unor topuri ale tendințelor care sunt mai participative, mai diverse și mai globale prin natura lor.

O ultimă variabilă de care trebuie să ținem cont este faptul că Google însuși a început să împărtășească cu fiecare an care trece evidențe de căutare mai detaliate.

 

Două decenii de căutări pe Google: Perspective macro

Acum că am explicat ce măsoară de fapt căutările în tendințe, haideți să analizăm câteva dintre temele cheie care au apărut în ultimele două decenii de căutări Google.

① Oamenii iubesc sportul
În ultimii 20 de ani, sportul a rămas o tendință continuă.

O dată la patru ani, Cupa Mondială apare ca un cuvânt cheie de top al tendințelor în întreaga lume. Jocurile Olimpice își fac, de asemenea, o apariție regulată, împreună cu atleți olimpici precum Michael Phelps și McKayla Maroney.

Deși SUA domină lista, în special când vine vorba de atleți, există încă o bună varietate de sporturi internaționale care devin virale, mai ales pe măsură ce trece timpul. În ultimii doi ani, cricketul, rugby-ul și fotbalul au ajuns în primele cinci liste de trending.

② Apariția celebrității 2.0
De-a lungul timpului, se poate observa, de asemenea, o tranziție de la celebritatea convențională la celebritatea 2.0, cunoscută și sub numele de celebritatea din social media.

La începutul anilor 2000, icoane ale culturii pop precum Britney Spears, Eminem și Jennifer Lopez au inundat căutările de trending, iar formele media tradiționale precum emisiunile TV și filmele au dominat categoriile mass media.

Dar, până în 2011, vedete YouTube precum Rebecca Black au început să își facă loc pe listele de căutări în trending. Iar în 2014, Meme a apărut ca o categorie de top a căutărilor în tendințe.

Această tranziție face aluzie la o schimbare mai amplă în mass-media, deoarece digitalul a depășit treptat mass-media tradiționale ca formă dominantă de divertisment.

③ Dezastrele naturale sunt în topul preferințelor
Dezastrele naturale reprezintă, de asemenea, o tendință cheie în tot acest set de date.

Uraganele sunt un cuvânt deosebit de la modă, apărând aproape jumătate din timp – în opt din cei 20 de ani. În 2005, uraganul Katrina s-a clasat pe locul al doilea în categoria celor mai căutate în întreaga lume.

Acesta a continuat să câștige atenția globală – în 2006, uraganul Katrina era încă în primele cinci căutări de știri în tendințe.

 

 

 

 

Sursă foto: unsplash.com

 

 

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed