Google începe testarea noului sistem de targetare cu reclame, care va înlocui cookie-urile


În cea mai nouă versiune experimentală a browser-ului Chrome, Google a implementat instrumentele cu care vrea să înlocuiască cookie-urile, pentru a fi testate înainte de a fi lansate și folosite la nivel global.

Google a integrat în Chrome Canary API-urile pentru Topics, FLEDGE și Attribution Reporting. Canary este versiunea experimentală a browser-ului Chrome, în care sunt testate noi tehnologii, înainte ca acestea să ajungă în versiunea beta și, apoi, în cea finală.

Topics este tehnologia care va lua locul cookie-urilor, tehnologie despre care Google spune că respectă mai bine intimitatea utilizatorilor. Pe baza istoricului de navigare, aceasta stabilește o serie de domenii de interes pentru utilizator. Din acele domenii îi vor fi afișate reclame.

Utilizatorul va putea modifice aceste domenii de interes, dacă va considera că reclamele care-i sunt afișate nu sunt relevante, spune Google.

FLEDGE este un sistem de retagetare, iar Attribution Reporting va măsura performanța click-urilor și va monitoriza click-urile care duc la conversie (de exemplu, un utilizator cumpără un produs dintr-un magazin online unde a ajuns după ce a dat click pe o reclamă).

După Canary, noile tehnologii de profilare și targetare vor ajunge în versiunea beta și, eventual, în cea finală. Între timp, Google mai trebuie să convingă și scepticii de viabilitatea propunerilor sale. Există numeroase voci, în special în Europa, care spun că acestea nu vor face decât să avantajeze gigantul american și afecteze afacerile publisherilor.

 

 

Sursă foto: unsplash.com

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed