Prinncipalele companii de tehnologie din lume au depăşit încă de acum câțiva ani companiile de petrol în ceea ce priveşte averea. Cu fiecare minut care trece, veniturile şi profiturile acestor companii adună fiecare până la aproape un milion de dolari.
În centrul activității digitale mondiale se află serviciile și aplicațiile de zi cu zi care au devenit elemente de bază în viața noastră. Împreună, acestea produc cantități inimaginabile de activităţi ale utilizatorilor și de date asociate acestora, astfel că firmele de tehnologie au ajuns să aibă o influenţă masivă în viaţa tuturor. De exemplu, numai într-un singur minut pe internet, în 2021, utilizatorii Youtube au urmărit 694.000 de videouri, în timp ce pe TikTok au fost vizionate 167 de milioane de videouri, iar pe Amazon clienţii cheltuiesc 283.000 de dolari.
De asemenea, în fiecare minut, dintr-un total de circa 5 miliarde de utilizatori de internet la nivel global, 6 milioane de oameni fac cumpărături online.
O măsură tangibilă pentru a măsura influența acestor companii Big Tech este reprezentată de veniturile masive pe care le aduc. Pentru a înțelege mai bine acest lucru, putem analiza capacitatea Big Tech de a genera venituri pe minut.
O mare parte din veniturile generate de aceste companii de elită, cu capitalizări de piaţă de mii de miliarde de dolari, pot fi urmărite până la toate activitățile de pe diversele lor rețele și platforme. Cu alte cuvinte, cele 5,7 milioane de căutări pe Google care au loc în fiecare minut reprezintă cheia pentru vânzările lor de 433.014 dolari pe minut.
Astfel, compania Amazon, fondată de Jeff Bezos, produce în fiecare minut aproape 1 milion de dolari, mai exact 955.517 dolari. Pe locul 2 se află Apple, cu 848.090 de dolari, iar pe ultimul loc al podiumului se află la mare distanţă Alphabet, compania mamă a Google, cu 433.014 de dolari.
În top, se mai găsesc în ordine: Microsoft (327.823 dolari ), Facebook (213.628 de dolari), Tesla (81.766 de dolari) şi Netflix (50.566 de dolari).
Sursă foto: unsplash.com