Geely și Renault Group semnează un Acord Cadru pentru înființarea unei companii noi


Renault Group și compania chineză Geely au anunțat marți că vor lansa un parteneriat deținut în egală măsură, care va furniza motoare pe benzină și tehnologie hibridă mărcilor lor, precum și altor producători auto.

Noua companie va fi un furnizor global independent, producând sisteme de propulsie hibride de ultimă generație și dezvoltând tehnologii fără emisii de carbon și cu emisii scăzute de la cinci centre globale de cercetare și dezvoltare.

Potrivit Renault Group, compania va opera în 17 uzine producătoare de motoare pe 3 continente, cu un număr de aproximativ 19.000 de angajați în total. Va avea o capacitate de producție anuală combinată de peste 5 milioane de motoare cu ardere internă, hibride, plug-in hibride și cutii de viteze și va deveni furnizor pentru 130 de țări și teritorii.

“Suntem nerăbdători să lucrăm cu Luca de Meo și echipa sa Renault pentru a transpune acest parteneriat în realitate. Acest acord are la bază angajamentul nostru de a profita de expertiza tehnologică și de portofoliul de mărci al grupului nostru pentru a continua demersurile în domeniul dezvoltării durabile și al creării de valoare în beneficiul clienților”, a declarat Eric Li, președinte al grupului Geely Holdings.

În România, se intenționează ca entitatea specializată pe grupuri motopropulsoare să rămână în continuare Renault Mécanique Roumanie (RMR).

Nu există date în legătură cu preluarea companiei Dacia în subordinea noi entității, intitulată Horse, dar va exista cu siguranță o colaborare.

,,La momentul lansării, se așteaptă ca noua companie să furnizeze soluții către mai mulți clienți industriali, inclusiv Renault, Dacia, Geely Auto, Volvo Cars, Lynk & Co, Proton, dar și Nissan și Mitsubishi Motors Company”, a transmis Renault Group.

Cu toate că vestea colaborării dintre Renault și Geely este una bună, compania aliată Nissan nu este încântată de noul parteneriat. Există teamă la nivel de companie în privința tehnologiei care ar putea ajunge la chinezi. Între Nissan și Renault existau deja neînțelegeri legate de cum va fi tratată proprietatea intelectuală.

 

Surse: Renault Group, Reuters, Hotnews, Dacia

Foto: Unsplash

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed