Fraudă online cu medicamente pentru bolile grave


Mai multe percheziţii au loc, marţi, în Marea Britanie şi România, la o grupare specializată în înşelăciune şi fals informatic, care a creat site-uri unde erau vândute medicamente pentru tratarea unor boli grave, dar după primirea banilor nu onora comenzile şi nici nu mai răspundea la mail sau telefon. Prejudiciul în acest caz se ridică la 100.000 de euro.

Conform Poliției Române, au loc trei percheziții, dintre care două pe teritoriul Marii Britanii, cu sprijinul poliției din Northampton, și una pe teritoriul României, într-un dosar penal aflat sub supravegherea Parchetului Judecătoriei Sectorului 2 București, în care se fac cercetări pentru înșelăciune și fals informatic.

Anchetatorii spun că suspecții ar fi creat trei site-uri, promovate în mediul on-line exclusiv către piața din România, prin care ar fi oferit spre vânzare medicamente, în special dintre cele dedicate tratării de boli extrem de grave, precum cancerul.

În unele cazuri, pentru a conferi un caracter de veridicitate acțiunilor companiei și a imita procedura utilizată de farmacii ar fi fost solicitate înscrisuri din care să rezulte afecțiunile medicale ori tratamentele prescrise de medici sau, în momentul plasării comenzii, se solicita completarea și transmiterea de documente de tip „acord de livrare bunuri”, „împuternicire achiziționare medicamente” și „formular de achiziționare”.

Ulterior câștigării încrederii, s-ar fi menținut în eroare victimele, prin crearea unor pași ce simulau o relație comercială reală în mediul on-line, astfel că persoanele puteau vizualiza, în contul creat pe site, plata efectuată, după care era transmis un cod de urmărire comandă, aparent emis de firma de curierat și era emisă factura fiscală (invoice), toate aceste manevre având menirea de a induce clientului aparența unei tranzacții reușite.

După virarea banilor în contul bancar indicat, în majoritatea cazurilor, victimele i-ar fi contactat pe reprezentanții site-urilor în legătură cu depășirea termenului de livrare convenit, situație în care erau avansate scuze cu caracter general, precum ,,se vor restitui sumele achitate”, ,,medicamentele nu sunt disponibile în acest moment”, ,,nu a preluat curierul comanda”, ,,mai așteptați” ori se comunica un alt termen de livrare, care nu era respectat.

Ulterior, reprezentanții site-urilor nu ar mai fi răspuns la e-mail-uri ori la apelurile telefonice.

Până la acest moment, prejudiciul cauzat este de aproximativ 100.000 de euro, spun polițiștii.

Sursă foto: istockphoto.com

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed