Retailerul online eMAG a devenit cel mai valoros brand românesc, detronând Dacia. Compania a depășit valoarea de 1 miliard de euro, în creștere cu 29% față de anul trecut. Evaluarea a fost realizată de Brand Finance, cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand. Este pentru prima dată când o companie din domeniul ecommerce se poziționează pe primul loc în topul companiilor din România.
Această schimbare istorică la vârful clasamentului a rezultat din creșterea brandului de e-commerce, favorizată de orientarea mai accentuată a consumatorilor către online în timpul pandemiei, combinată cu scăderea veniturilor Dacia.
„Consumatorii devin tot mai familiarizați cu comerțul online în piețele cheie (România, Ungaria și Bulgaria), iar potențialul de creștere al brandului rămâne ridicat, chiar dacă sectorul online este foarte competitiv și în continuă schimbare”- arată Brand Finance.
„Până foarte recent, brandul Dacia părea abonat la primul loc în clasament. Ascensiunea fermă a brandului eMAG marchează și un simbolic schimb de ștafetă, de la un brand cu vechime către un brand inventat cu mai puțin de 30 de ani în urmă. Pe această notă, ar fi un semn pozitiv pentru România dacă tot mai multe branduri din “noua economie” ar urca în top 50” – spune Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania.
Sursă foto: romaniajournal.ro