eMag, Altex și Flanco domină piața locală de produse IT&C și electrocasnice, conform cifrelor de afaceri din 2022, așa cum arată datele Termene.ro, interpretate de Economedia. Aceste companii desfășoară activități de retail pentru articole și dispozitive electrocasnice.
Dante International, entitatea care include eMAG România, o parte a vânzărilor din eMAG Ungaria și Bulgaria, precum și Fashion Days, a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 7,1 miliarde lei. Acest lucru reprezintă o scădere de 3,3% comparativ cu anul 2021, însă profitul a crescut cu 168%, ajungând la 123,7 milioane lei, în comparație cu o pierdere de 181,8 milioane lei în 2021. Numărul angajaților a scăzut cu 10%, de la 3.668 la 3.309 persoane.
Cifra de afaceri a retailerului online eMAG România a fost de 5,4 miliarde lei în 2022, o scădere minoră comparativ cu cele 5,68 miliarde lei înregistrate în 2021, potrivit datelor furnizate de companie la solicitarea Economedia. Compania nu a oferit detalii referitoare la profitul sau pierderea netă.
Altex România ocupă poziția a doua, cu o cifră de afaceri de 6,5 miliarde de lei în 2022, în creștere cu 11% față de 2021. Compania a înregistrat un profit net de 114 milioane lei, o scădere de 12%, și avea peste 3.600 de angajați, cu 9% mai puțini decât în anul anterior.
Flanco, ocupantul locului trei, a înregistrat schimbări în ceea ce privește profitul net, care a scăzut cu 70%. Compania a obținut anul trecut un profit net de 4,6 milioane lei, cifra de afaceri de 1,06 miliarde lei și avea 1.438 de angajați.
Următorul în clasament este PC Garage. Cifra de afaceri a companiei pentru 2022 a fost de 319 milioane de lei, ceea ce reprezintă o scădere ușoară de 1% comparativ cu 2021. Profitul net a scăzut și el semnificativ, cu 75%, la 4,2 milioane lei. În anul 2022, compania avea 78 de angajați.
Sursă foto: istockphoto.com