În România la 30 iunie 2021 existau 101 furnizori de televiziune şi 7,79 milioane de abonaţi, cu 80.000 mai mulţi decât erau la 30 iunie 2020, dar cu 10.000 mai puţini faţă de sfârşitul anului trecut, arată datele unui raport realizat de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM)
Din numărul total de abonaţi, puţin peste 6 milioane folosesc serviciile prin cablu (6,03 milioane), în timp ce 1,63 de milioane preferă serviciile prin satelit şi 120.000 prin IPTV. De asemenea, din totalul abonaţilor, 56% locuiesc la oraş şi 44% în mediul rural.
Digi este lider detaşat şi în ceea ce priveşte serviciile de retransmisie TV, în funcție de numărul de abonați, cu cotă de 63,3% după primul semestru al anului, în creştere cu circa 8pp faţă de perioada similară a anului trecut. Urmează Telekom cu 13,7% din piaţă şi Vodafone, cu o cotă de 11,3%. Toţi ceilalţi operatori însumează restul de 11,7%.
Televizorul a fost înlocuit de 39% dintre cei care nu au un abonament TV cu internetul pe telefonul mobil, 31% cu servicii de streaming şi 16% cu internet fix.
În total, în România, existau la finele primului semestru 433 de furnizori de servicii de internet, din care 6 sunt operatori de internet mobil.
La nivel naţional, 7 din 10 gospodării deţin conexiuni de internet fix, adică 8 din 10 în mediul urban şi 6 din 10 în mediul rural, însă creşterea din rural (+6%) este net superioară celei din urban (+1%). Totodată, 82% din conexiuni permit viteze care depăşesc 100Mbps. Numărul de abonaţi persoane juridice este de 542.000, în timp ce persoanele fizice totalizează 5,3 milioane de abonaţi.
Numărul de conexiuni active pentru internetul mobil (20,5 milioane) a rămas relativ neschimbat, iar 69% dintre acestea permit servicii 4G şi 5G.
După numarul de conexiuni active, primii trei furnizori de internet mobil erau: Orange (38,6%), Vodafone (24,9%) şi Digi (19,6%).
Raportul este realizat de ANCOM pe baza datelor statistice transmise semestrial de furnizorii acestor servicii.
Sursă foto: unsplash.com