Doar se alintă în mailuri, șeful tău vrea să stea acasă


În străinătate, un grup neașteptat conduce rezistența la săptămâna de lucru de cinci zile la birou: directorii de top.

În contextul în care corporațiile încurajează revenirea angajaților la birou, un studiu recent realizat de McKinsey arată Wall Street Journal că un grup influent de angajați cu nivel senior preferă cu tărie opțiunea de a lucra de acasă cel puțin o parte din timp.

Aceștia sunt angajații de top și concurenții ar putea să îi atragă cu promisiunea muncii de acasă. Acești directori pot fi puțini ca număr, dar pot avea o influență mare în cadrul organizațiilor.

Deb Andrychuk, directorul pentru Sony Interactive Entertainment, a renunțat la zeci de mii de dolari în stimulente pe termen lung în plus față de salariul anual de peste 200.000 de dolari de la Lowe’s, retailerul de bricolaj.

Lucrul de acasă a fost factorul decisiv. Sony Interactive i-a egalat salariul în august anul trecut și i-a permis să lucreze de acasă din Davidson, N.C. Prezența ei la birou se rezumă la o vizită ocazională la sediul central.

Ea estimează că economisește 3.000 de dolari pe an pe cafea scumpă, prânzuri, combustibil și uzura vehiculului, plus că este bine să poți să pui de-o mașină de spălat între întâlniri.

Într-un sondaj realizat pe 13.000 de lucrători de birou în șase țări, publicat în această lună, McKinsey a descoperit că cea mai mare parte a angajaților care preferă să lucreze de acasă câștigă mai mult de 150.000 de dolari.

Acest grup a declarat că este probabil să-și dea demisia dacă este chemat înapoi la birou în fiecare zi și că este dispus să renunțe la mai mult de 20% din compensația lor pentru a lucra numărul preferat de zile acasă.

În sectoarele albe, cum ar fi finanțele și serviciile profesionale, lucrul de acasă este mai prevalent, a constatat McKinsey. Acest lucru este valabil mai ales pentru cele mai mari firme din aceste industrii.

Unii speră că directorii nou angajați vor conduce drumul înapoi la birou, chiar dacă nu apar cinci zile pe săptămână. Maria Colacurcio, CEO al Syndio, o firmă de analize de locuri de muncă, se așteaptă ca noii angajați să fie în distanță de navetă de unul dintre cele patru birouri din Denver, Chicago, New York sau Seattle.

Începând de anul viitor, se așteaptă ca angajații să viziteze mai des, spune ea. Brett Keller, CEO-ul Priceline, spune că mulți angajați de la sediul central din Norwalk, Conn., au venit o dată sau de două ori pe lună.

Keller, un fan al muncii hibride, își împarte timpul între casă și sediul central, ieșind regulat mai devreme pentru a alerga și lucrând după cină. În ultimele săptămâni, directorii au devenit mai vocali spunând: “Ne-ar plăcea să fii la birou o dată pe săptămână”, spune el, deși nu este o politică oficială.

Credit foto: pexels.com

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed