Dacia Sandero a căzut pe locul 3 în vânzările europene, Spring a depășit Tesla Model 3


Piața auto din Europa pare să înceapă o perioadă de revenire a producției și, implicit, a înmatriculărilor de autoturisme, lucru care se resimte în statisticile privind vânzările din Europa. Cele mai multe dintre modelele populare în Europa au înregistrat creșteri substanțiale comparativ cu anul trecut.

Dacia Sandero a fost depășită în luna august de VW T-Roc și Peugeot 208, ambele în creștere masivă față de anul trecut, în timp ce modelul românesc a înregistrat o scădere discretă, de 1%, potrivit datelor Jato Dynamics, analizate de Profit.ro și colectate de pe piețele UE.

Liderul din august a fost micul crossover T-Roc, cu aproape 16.000 de unități înmatriculate, cu 43% mai multe decât în august 2021, iar pe locul al doilea s-a situat Peugeot 208, cu 15.146 de unități, aproape dublu față de anul trecut. Toate celelalte modele din Top 10, cu excepția Sandero și VW Golf, au raportat creșterea vânzărilor în luna august. Volumul înmatriculărilor Dacia Sandero rămâne în continuare unul foarte bun, 14.830 de unități, chiar dacă este într-o perioadă de stagnare comparativ cu lunile anterioare. Sandero a fost mai multe luni din 2022 cel mai vândut autoturism din Europa (conform înmatriculărilor), pe fondul problemelor de producție și de livrări ale concurenților săi.

Primul automobil electric al Dacia, micul Spring, a reușit din nou să performeze, urcând în topul celor mai vândute mașini electrice din Europa pe locul 5, cu 3.699 unități, la mică distanță de Fiat 500, depășind VW ID.3 și Tesla Model 3. Acesta din urmă pare să piardă tot mai mult din clienți, pe măsură ce europenii se îndreaptă către Model Y, în continuare liderul vânzărilor pe acest segment. Cu aproape 7.000 de unități înmatriculate, SUV-ul Tesla a depășit principalul concurent, VW ID.4 (5.583 unități) și Skoda Enyaq (4.394 unități). O statistică Jato privind originea automobilelor electrice vândute în Europa arată că 19% au fost produse în China, alte 9% în Coreea de Sud și doar restul au fost fabricate în Europa, din care 22% în Germania.

Celelalte modele ale Dacia au înregistrat volume de vânzări comparabile cu lunile anterioare, care mențin marca Dacia între puținele din Europa care reușesc să aibă o creștere în acest an. Duster, al doilea model ca volum după Sandero, a raportat 10.793 de unități înmatriculate, cu 5 procente mai puține decât în urmă cu un an, ratând cu puțin Top 10, iar Jogger, model nou lansat pe piață în 2022, a reușit să depășească pragul de 5.000 de autoturisme vândute în august, confirmând astfel succesul său comercial. După opt luni, înmatriculările din UE ale acestor modele se ridică la 128.216 pentru Sandero (-2%), 98.923 unități pentru Duster (+2%), 33.250 unități Jogger și 26.358, Spring.

Celălalt SUV produs în România, Ford Puma, s-a clasat imediat sub Duster, pe 12, cu un volum de 9891 unități în august (creștere de 6 procente) și un total de 90.893 autoturisme pe primele opt luni ale anului.

 

 

 

Sursă foto:  Dacia | Facebook

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed