Studiul realizat de BearingPoint plasează Dacia printre mărcile auto care folosesc metode inovatoare pentru a se diferenția de concurență. Prin intermediul aplicației Dacia, clienții pot selecta configurații specifice ale automobilului înainte de achiziție.
Pe plan global, Tesla continuă să conducă în acest domeniu, cu Mercedes, BMW, Polestar și Land Rover urmându-i de aproape. Analiza arată că 70% din producătorii originali de echipamente (OEM) au reușit să ofere o experiență de cumpărare online fluidă.
„Doi producători germani, Mercedes-Benz şi BMW urmează Tesla la mică distanţă, Mercedes-Benz înregistrând cel mai mare punctaj după Tesla cu magazinul său online din Germania. Însă magazinele online ale Mercedes-Benz şi BMW înregistrează punctaje mari doar în Germania; magazinele lor din alte ţări europene prezintă diferenţe considerabile. Studiul nostru, care a analizat magazine online din Europa, SUA şi China, arată că, în general, producătorii obţin cele mai bune rezultate pe pieţele locale. Tesla, care a înregistrat cele mai bune punctaje pe toate pieţele din toate regiunile, reprezintă excepţia”, spune Cristoph Landgrebe, partener BearingPoint.
Clasamentul vânzărilor online în 2023
Polestar, în plus față de Tesla, Mercedes-Benz, BMW și Land Rover, este singurul brand care a obținut un scor de maturitate de peste 35 pe două sau mai multe piețe. Alte mărci notabile pentru abordarea vânzărilor online includ Lucid (în SUA), Citroen (în Franța) și DS (în Spania), care oferă procese de cumpărare online extrem de simplificate și convenabile.
Studiul evidențiază o creștere de 110% în numărul de magazine online care oferă o experiență fluidă clienților, de la 2021 până în prezent. Cu toate acestea, experiența digitală se oprește la momentul tranziției la vânzare pentru aproape 30% dintre producători.
Raportul sugerează că producătorii trebuie să investească semnificativ pentru a transforma canalele de vânzări și a oferi clienților o experiență extraordinară, pentru a menține competitivitatea.
Competitivitate prin schimbarea modelului de business
În privința maturității magazinelor online, Marea Britanie a avut cea mai mare îmbunătățire în acest sens. În China, există cel mai mare număr de magazine online care oferă o experiență fluidă utilizatorilor. Piața americană rămâne însă în urma majorității piețelor europene în ceea ce privește numărul de magazine online și scorul de maturitate.
Studiul a acoperit principalele regiuni auto din lume, inclusiv China (33% din vânzările globale de mașini în 2022), SUA (19%) și Europa (16%). Producătorii auto evaluați au fost selectați în funcție de vânzările, înmatriculările de vehicule noi și cota de piață în 2022.
Sursă foto: istockphoto.com