Dacia rămâne alegerea principală a românilor care optează pentru mașini prin programele Rabla, cu un total de 30.504 unități, conform datelor ACAROM.
La programul Rabla Plus, Tesla și Volkswagen se remarcă cu 1.084 și 989 de unități respectiv. În contextul Rabla Clasic, după Dacia (23.910 mașini) urmează Hyundai (6.513 mașini) și Toyota (5.604 mașini).
Statisticile Administrației Fondului pentru Mediu (AFM) arată că, în primele șapte luni ale anului 2023, la Rabla Clasic s-au înscris 18.399 persoane, din care 16.320 au cumpărat mașini noi. De asemenea, pentru Rabla Plus, din 3.345 persoane înscrise, 2.007 au efectuat achiziții.
„În cadrul Programului Rabla Plus 2023, s-au înscris la producători dealeri auto 4.225 persoane fizice, până în prezent fiind achiziționate 4.470 autovehicule noi (3.732 pur electrice și 738 hibrid plug-in). S-au înscris la producători/dealeri auto 2.341 persoane juridice. Până în prezent s-au achiziționat 1.659 autovehicule (1.471 pur electrice și 188 hibrid plug-in)”, potrivit datelor transmise de AFM.
Aceste programe s-au desfășurat în două etape în 2023, prima fiind în intervalul 24 martie – 30 iunie. Bugetele alocate sunt de 560 milioane lei pentru Rabla Clasic și 780 milioane lei pentru Rabla Plus.
Au existat și modificări, cum ar fi majorarea primei de casare la 7.000 lei sau 10.000 lei pentru predarea a două mașini uzate la Rabla Clasic.
Sursă foto: istockphoto.com