Consiliul Concurenței: Vânzarea online a medicamentelor și suplimentelor alimentare ar trebui reglementată


Vânzarea online a medicamentelor și suplimentelor alimentare a crescut foarte mult în ultimii ani, însă în rândul consumatorilor există o confuzie între cele două categorii de produse.

În acest context, Consiliul Concurenței face o serie de recomandări privind, printre altele, comercializarea online și publicitatea pe rețelele de social-media, bazate și pe observațiile primite în cadrul procesului de consultare publică a studiului privind piața de medicamente fără prescripție medicală și a suplimentelor alimentare.

Astfel, autoritatea de concurență consideră necesară introducerea unor reglementări care să elimine confuziile în ceea ce privește utilizarea acestor produse.

Moderarea comentariilor privind suplimentele

În condițiile în care cumpărătorii de suplimente alimentare pot fi influențați și de comentariile publicate de alți consumatori pe site-urile de comercializare, comentarii care pot fi incorecte și pot induce în eroare, este necesară moderarea acestora.

Astfel, Consiliul Concurenței recomandă comercianților online să asigure conformarea conținutului publicat cu cerințele legale și afișarea comentariilor numai după evaluarea de către un moderator. Dacă comerciantul nu poate supraveghea și controla conținutul de pe propriul site, se recomandă să nu fie publicate mărturii personale. Totodată, Consiliul Concurenței consideră că aceste recomandări trebuie aplicate și în cazul platformelor de social media. În acest caz supravegherea şi controlul conţinutului este responsabilitatea proprietarului paginii de brand (care poate fi producătorul/importatorul produsului sau o companie care acţionează în calitate de agent), iar moderarea se poate realiza prin dezactivarea funcțiilor specifice, precum ștergerea sau dezactivarea comentariilor sau dezactivarea butonului pentru distribuirea conținutului etc.

 

 

 

 

 

Sursă foto: unsplash.com

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed