Concurența din industria Ecommerce a crescut semnificativ

Shopping online concept - Shopping service on The online web. with payment by credit card and offers home delivery. parcel or Paper cartons with a shopping cart logo on a laptop keyboard


Reprezentanții Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenții de marketing digital, spun că 2022 a fost un an atipic pentru piața de comerț electronic, cu o creștere de 10%-15%, care este mai mică decât în ​​anii precedenți. În același timp, cumpărăturile impulsive în rândul consumatorilor români au scăzut.

În schimb, concurența a crescut și numărul agenților de publicitate a crescut, potrivit unei analize a Limitless Agency.

Potrivit agenției, unul dintre motivele creșterii relativ mici a comerțului electronic în 2022 este inflația ridicată care duce la consumatori mai atenți, precum și o creștere a numărului de reclame și agenți de publicitate care vizează același public.

“Inflația și-a spus cuvântul în 2022, în numeroase industrii, dar în special în ecommerce, care deși are un potențial enorm de creștere a crescut cu doar 10%-15%. Prin comparație, în 2020 piața de ecommerce a crescut cu 30%. Desigur, ecommerce-ul românesc va continua să crească, având în vedere că doar jumătate dintre români cu acces la Internet obișnuiesc să comande online, însă procesul de creștere va fi mai lent, mai ales în eventualitatea unei crize economice”, explică Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency.

Prin urmare, în contextul concurenței acerbe în comerțul electronic, volumul de publicitate a crescut, iar CPC-ul (cost per click) a crescut în mod natural la o medie de 17,2% și chiar până la 30% în unele regiuni și numărul de comenzi generate este același ca în 2021.

Per total, bugetul promoțional pentru magazinele online în 2022 este cu aproape 20%-30% mai mare decât în ​​anul precedent, însă, cu instrumente puternice, Limitless Agency se ocupă de optimizarea costurilor, permițând magazinelor online să obțină vânzări maxime pentru investițiile făcute. .

În 2022, noiembrie și decembrie sunt cele mai bune perioade ale anului, marcate de mari evenimente de vânzări, Black Friday și sărbătorile de Crăciun.

Astfel, potrivit unei analize a 3.340 de magazine online, comanda medie în decembrie a fost de 402 lei, în scădere de la 605 lei în noiembrie cu ocazia Black Friday, cu un venit total de peste 88 de milioane de euro și de peste 1 milion de euro în tranzacții.

Conform analizei, zonele cu cele mai mari vânzări în decembrie au fost IT&C – aproape 43 de milioane de euro, fashion – 15,5 milioane de euro, casă și grădină – 4,3 milioane de euro, food – 1,34 milioane de euro și beauty – peste 82 milioane de euro.

Categoriile IT&C cu cele mai mari vânzări în decembrie au fost Telefoane (22%), Plăci video (10%), TV/Audio Video (7%), Mașini de spălat (5%), Frigidere (3%), Laptopuri (2,2%) și Console de jocuri (2,2%). Interesul pentru dispozitivele de realitate virtuală/de jocuri a crescut spre sfârșitul anului.

Pentru 2023, reprezentanții Limitless Agency  estimează creșterea comerțului electronic la aproximativ 15%, menționând că există loc de creștere dublă în sector. Potrivit acestora, pe măsură ce concurența se intensifică, costurile de marketing vor crește, iar magazinele online sunt sfătuite să păstreze clienții existenți pentru a optimiza costurile și a crește vânzările.

 

Sursă foto: istockphoto.com

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed