În 2022, românii au cheltuit aproximativ 7 miliarde de euro în cumpărături online, majoritatea banilor fiind cheltuiți pe articole de îmbrăcăminte și produse electronice, conform unui studiu realizat de Limitless Agency.
Aceasta echivalează cu un venit mediu de 467 de euro per utilizator generat de industria de comerț electronic, potrivit analiștilor.
Studiul a relevat că există aproximativ 100 de magazine online în România care primesc peste 1.000 de comenzi în fiecare zi.
În 2022, aceste magazine au generat comenzi în valoare de 6,7 miliarde de euro, 55% din această sumă provenind din vânzările de îmbrăcăminte, încălțăminte și electronice.
Raportul eCommerce Growth Strategies a dezvăluit că românii au cheltuit cel mai mult pe produse din următoarele categorii:
- Modă: 2,63 miliarde euro (46%)
- Electronice: 1,1 miliarde euro (19%)
- Produse pentru îngrijirea personală și a locuinței: 885 milioane euro (15%)
- Jucării, hobby-uri, bricolaj: 590 milioane euro (10%)
- Mâncare: 146 milioane euro (2,6%)
- Mobilă: 125 milioane euro (2,2%)
- Muzică/filme/jocuri: 88,9 milioane euro (1,5%)
- Băuturi: 32,1 milioane euro (0,5%)
Aproximativ unul din cinci români face comenzi online în mod regulat, iar jumătate din populație plasează comenzi online de două ori la fiecare trei luni. Doar 12% comandă online până la șase ori pe lună.
Analiza Limitless Agency a dezvăluit, de asemenea, că 21% dintre români plasează comenzi și din străinătate, cel mai frecvent din China, prin intermediul Aliexpress, o platformă online deținută de Alibaba Group.
Studiul a mai indicat că 72% dintre români economisesc pentru a cumpăra un produs, în timp ce 28% sacrifică alte cheltuieli pentru a cumpăra un produs mai devreme.
De asemenea, 49% dintre români sunt dispuși să plătească mai mult pentru un brand cunoscut, iar 57% ar plăti mai mult pentru un produs eco-friendly.
La nivel european, procentajul de cumpărători online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în Estonia (+47%), Cehia (+41%) și România (+41%).
În 2022, comerțul electronic în Uniunea Europeană a fost stimulat în principal de grupul de vârstă 25-34 de ani, cu 87% dintre persoanele din acest segment cumpărând bunuri online.
În același an, 42% dintre utilizatorii de internet au comandat haine, 19% au comandat mâncare de la restaurante și servicii de catering, iar 17% au cumpărat produse cosmetice și de înfrumusețare online.
Sursă foto: gettyimages.com