Cele mai valoroase branduri din lume în 2021


În 2020, economia globală a cunoscut cele mai grave scăderi de la Marea Depresiune.

Cu toate acestea, în timp ce efectele pandemiei de COVID-19 au pus multe afaceri în dezordine, unele companii nu numai că au reușit să rămână pe linia de plutire în mijlocul haosului, ci au prosperat.

Folosind date de la Kantar BrandZ, această grafică analizează cele mai valoroase 100 de mărci din 2021.

Metodologie

În fiecare an, grupul de cercetare Kantar BrandZ clasifică companiile în funcție de „valoarea mărcii”, care este măsurată prin:

  • Valoarea financiară totală a unei mărci, care este contribuția financiară pe care marca o aduce companiei-mamă (valoare în $).
  • Înmulțit cu valoarea proporțională, măsurată prin impactul proporțional al mărcii asupra vânzărilor companiei-mamă (% valoare).

Rezultatele financiare sunt apoi combinate cu date cantitative ale sondajului, provenite de la peste 170.000 de consumatori globali. Rezultatul final este o privire holistică asupra capitalului de marcă a unei companii, a reputației și a capacității de a genera valoare.

Clasament

Valoarea totală a Top 100 de mărci din 2021 a crescut cu 42%, ajungând la un total de 7 trilioane de dolari. În fruntea listei, poate deloc surprinzător, se află Amazon, cu o valoare totală a mărcii de 683 de miliarde de dolari.

Pe locul al doilea în listă este Apple, cu o valoare a mărcii de 612 miliarde de dolari. Apple nu a fost complet imună la impactul COVID-19 – în primele zile ale pandemiei, stocul său a scăzut cu aproape 19% de la maximele record – dar compania și-a revenit și a raportat venituri record, generând 64,7 miliarde de dolari în T4 2020.

Se cuvine ca mărcile de top de pe listă să fie mari compani de tehnologie, deoarece pandemia a împins nevoia consumatorilor să se îndrepte în online, atât pentru cumpărături, cât și pentru divertisment. Câteva platforme de social media s-au plasat, de asemenea, pe primul loc pe listă, cum ar fi Facebook, care a urcat două locuri în acest an, ajungând pe locul șase, cu o valoare a mărcii de 227 de miliarde de dolari.

Informații despre creșterea valorii mărcii

Cel mai valoros raport de brand a fost clasarea companiilor de peste un deceniu, iar unii factori generali s-au evidențiat ca factori cheie la creșterea valorii mărcii:

1. Cei mai mari devin mai mari

A începe „puternic” poate oferi mărcilor un avantaj. Acest lucru se datorează faptului că rata de creștere este strâns corelată cu capitalul ridicat al mărcii. Cu alte cuvinte, un brand puternic va avea probabil mai multă creștere decât un brand mai slab, ceea ce ar putea explica de ce companii precum Amazon și Apple au reușit să-și mențină locul în frunte timp de câțiva ani consecutivi.

2. Marketingul face diferența

Strategia corectă poate face diferența și chiar și mărcile mai mici pot avea sclipire dacă mesajul are impact. Mărcile cu asocieri emoționale, cum ar fi mândria sau popularitatea, tind să vadă că acest lucru se traduce în creșterea valorii de marcă.

Companii precum Nike și Coca-Cola au stăpânit arta reclamei emoționale. De exemplu, în mai anul trecut, Nike a lansat un videoclip prin care îi îndeamnă pe consumatori să susțină egalitatea, într-un videoclip intitulat “For Once, Just Don’t Do It.”

3. Investiție inteligentă

Nu este vorba doar de dezvoltarea unei strategii de marketing eficiente, ci și de executarea acelei strategii dar și de investiții permanente în moduri care perpetuează mesajul mărcii tale.

De exemplu, inovația este valoarea de bază a mărcii Tesla, iar compania de mașini electrice merge pe jos – în 2020, compania a cheltuit 1,5 miliarde de dolari pe cercetare și dezvoltare.

 

Sursă foto: gfmag.com

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed