Ford Trucks a cesionat activitatea parteneriatului Ford Otosan, divizia care produce camioanele vândute. Cel mai nou produs, camionul electric, a fost prezentat la Hanovra și este testat acum pe șoselele din România.
„Ford a cedat responsabilitatea camioanelor către Ford Otosan, iar noi operăm Ford Truck în Europa, dar și în Africa și Asia. Singurele piețe unde nu operăm sunt America de Nord și America de Sud”, a declarat Serhan Turfan, președintele Ford Trucks și vicepreședinte al Ford Otosan, în centrul de cercetare și dezvoltare al companiei.
Singura unitate de producție a Ford Truck se află în Turcia, cu o capacitate de 19.000 de unități anual, de unde sunt exportate către piețele globale camioanele și piesele de schimb ale acestora. Ford Otosan dezvoltă de la zero camioanele.
Cele mai noi produse ale acestei divizii a Ford sunt camionul F-Max și camionul electric ce urmează să fie lansat pe piețele din Europa. România este una dintre piețele cu o evoluție foarte bună, după cum reiese din datele companiei, care arată că Ford Truck are o cotă de piață de peste 11%, una dintre cele mai mari din aria de responsabilite a mărcii, după Turcia, Portugalia și Maroc.
Șeful Ford Truck a transmis că noile camioane pe care compania le produce în propriul centru de cercetare nu vor fi doar electrice, ci vor avea și o componentă autonomă și chiar camioane care pot fi conduse de la distanță, de către un operator aflat la centrul de comandă.
Camionul electric prezentat la IAA Hanovra este gata pentru intrarea în producția de serie. Acesta pune la dispoziție o baterie de 392 kWh și o autonomie de până la 300 km, și va putea fi folosit pentru diferite activități, în construcție sau transport.
Compania testează camionul pentru transportul de gunoi menaje, România fiind una din țările care beneficiază de acest camion pentru teste.
,,În viitor veți vedea camioanele noastre electrice în România, la transportul de gunoi”, a afirmat Serhan Turfan.
Sursă: Profit.ro
Foto: Unsplash