Britanicii riscă să rămână fără alcool în perioada sărbătorilor de iarnă


Reprezentanții din industria vinului și a băuturilor spirtoase avertizează că Regatul Unit s-ar putea confrunta cu o penurie de alcool în perioada sărbătorilor de iarnă dacă guvernul nu rezolva problemele cauzate de lipsa șoferilor de camioane.

Marea Britanie are nevoie urgent de 100.000 de şoferi de camion, rezultat al unei combinaţii de factori precum şoferii care au părăsit industria, Brexit şi pandemie, o criză care a provocat haos de-a lungul lanţurilor de aprovizionare şi cozi la benzinării.

Asociaţia comercianţilor de vin şi băuturi spirtoase din Marea Britanie (WSTA) a anunţat miercuri că un număr de 49 de firme, inclusiv Moet Hennessy UK, Laurent-Perrier UK, Pernod Ricard UK, C&C Group şi Matthew Clark, şi-au pus numele pe o scrisoare trimisă ministrului Transporturilor, Grant Shapps, în care îi cer să ia măsuri urgente pentru a rezolva problema deficitului de şoferi de camioane de mare tonaj şi perturbările în traficul de marfă.

“Există îngrijorări serioase în rândul membrilor noştri potrivit cărora, dacă nu se vor lua măsuri de urgenţă, vom aluneca şi mai mult în haos. Vedem deja mari întârzieri în timpul de livrare a vinurilor şi băuturilor spirtoase, ceea ce majorează costurile şi limitează gama de produse disponibile pentru consumatorii britanici”, apreciază directorul WSTA, Miles Beale.

Asociaţia susţine că membrii săi se confruntă în prezent cu perioade de aşteptare de cinci ori mai mari la importul produselor, comparativ cu situaţia din urmă cu un an, iar firmele care anterior puteau acoperi comenzile în două-trei zile au acum nevoie de 15 zile pentru a procesa unele livrări. În plus, costurile pentru transportul de marfă au crescut şi ele cu 7%, după ce firmele de livrări au fost nevoite să majoreze salariile şoferilor.

Pentru rezolvarea deficitului de şoferi de camion, Executivul de la Londra a decis că un număr de 5.000 de şoferi de camion de mare tonaj vor putea veni în Marea Britanie pe baza unor vize temporare, valabile pe o perioadă de trei luni, din octombrie până în decembrie. Cu toate acestea, transportatorii britanici au avertizat că aceasta este doar o soluţie pe termen scurt şi nu va rezolva deficitul acut de şoferi de camion. De asemenea, reprezentanţii sectorului transporturilor au avertizat că şoferii de camion din Europa ar putea să nu mai dorească să muncească în Marea Britanie după Brexit.

Sursă foto: unsplash.com

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed