Biletele de avion au devenit mai scumpe decât rata inflației, motivul creșterii prețului

Cropped shot of an unrecognizable woman holding up her passport and plane ticket before boarding her aircraft


Cererea crescută a dus la o scumpire semnificativă a biletelor de avion, companiile aeriene profitând de zbor pentru a-și acoperi pierderile cauzate de Covid-19. În multe cazuri, prețurile sunt mai mari acum decât erau înainte de pandemie.

Tarifele aeriene sunt de peste două ori mai mari decât rata inflației. Potrivit datelor companiei aeriene Cirium, prețul mediu al biletelor pentru peste 600 dintre cele mai populare rute regulate din lume a crescut cu 27,4% în februarie, ultima lună pentru care sunt disponibile date, marcând a 15-a lună consecutivă de creșteri de două cifre.

În schimb, inflația din Statele Unite, un factor cheie al inflației în țările dezvoltate, a crescut cu mai puțin de jumătate din această valoare în aceeași perioadă, potrivit Financial Times.

Datele se referă la prețurile biletelor de avion, doar dus, la clasa economică (fără taxe și suprataxe) pe rutele cele mai populare din întreaga lume, iar multe destinații au înregistrat anul acesta creșteri semnificative ale prețurilor în comparație cu nivelurile de dinaintea pandemiei. Câteva exemple sunt:

  • prețul mediu al unui zbor transatlantic dus la clasa economică de pe aeroportul Heathrow din Londra către aeroportul JFK din New York a fost 343 de dolari în februarie anul acesta, cu 23% mai mult decât în aceeași lună din 2019.
  • biletele de la New York spre Singapore au fost cu 45% mai scumpe, adică 887 de dolari.
  • zborul de la Dubai la Frankfurt a fost chiar cu 51% mai costisitor, 360 de dolari.

Dintre cele peste 300 de destinații deservite, 60 de rute cu cel puțin o etapă în America de Nord au înregistrat cele mai mari tarife în ultimele 12 luni, șapte dintre acestea atingând vârful în luna februarie. Zborurile din Miami către Bridgetown, Barbados, au înregistrat o creștere de 126% în februarie. De asemenea, zborurile din Los Angeles către Mexico City International aproape că și-au dublat prețul.

Disponibilitatea pasagerilor de a plăti tarife mai mari reflectă redresarea feroce a cererii de zboruri din ultimul an și modul în care companiile aeriene se bucură de o revenire bruscă a veniturilor după criza pandemică.

American Airlines a înregistrat venituri record în primul trimestru al acestui an, în timp ce Lufthansa se așteaptă ca profiturile ajustate din această primăvară să depășească nivelurile din 2019. IAG și Air France, care deține British Airways, au prognozat săptămâna trecută o vară profitabilă.

Cererea crescută de călătorii vine într-un moment în care companiile aeriene transferă costurile mai mari către pasageri, inclusiv costurile mai mari cu combustibilul și cu forța de muncă și un dolar american mai puternic pentru clienții din afara SUA.

Există, de asemenea, un deficit global de avioane, iar multe companii aeriene și-au reluat activitatea de dinaintea pandemiei într-un ritm mai lent, ceea ce a dus la creșterea tarifelor.

Analiștii sunt de părere că limitarea numărului de locuri disponibile într-un moment de cerere foarte mare a contribuit, de asemenea, la creșterea prețurilor, împiedicând cererea de noi locuri și scăderea tarifelor.

 

Sursă foto: istockphoto.com

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed