Restricţiile mai ferme împotriva Covid-19 introduse în Germania îndepărtează oamenii de magazine, iar vânzările au scăzut, într-o perioadă de obicei aglomerată, înainte de Crăciun, a afirmat dumunică asociaţia retailerilor germani (HDE), transmite Reuters.
Potrivit HDE, vânzările de produse nealiamentare în magazinele fizice au scăzut în medie cu 26% în utlima săptămână, comparativ cu 2019, înainte de criza pandemiei, potrivit unui sondaj realizat în rândul a 1.600 de firme.
Comercianţii de îmbrăcăminte au fost afectaţi în mod special, vânzările coborând ci 35% comparativ cu nivelul anterior crizei.
Numărul vizitatorilor în districtele comerciale din centrele oraşelor este mai mic cu 41% comparativ cu 2019.
În aceeaşi perioadă a anului trecut, restaurantele şi barurile erau închise în timpul unei carantine parţiale, dar magazinele erau totuşi deschise.
Autorităţile germane au decis joi să interzică accesul persoanelor nevaccinate în majoritatea, cu excepţia magazinelor alimentare, farmaciilor şi brutăriilor şi să înceapă discuţiile pentru a face vaccinarea obligatorie.
Germania a înregistrat duminică 42.055 de cazuri noi de Covid-19 şi 94 de decese, numărul total al deceselor ajungând la 103.040.
”Comercianţii şi-au pus speranţele în afacerile de Crăciun. Dar acum mulţi retaileri se apropie din nou de prăpastie cu fiecare zi care trece: o perspectivă dezastruoasă”, a spus Genth.
Potrivit estimărilor HDE, pierderile din vânzări în sectorul de retail nealimentar afectat se pot ridica la 5,5 miliarde de euro în decembrie.
Potrivit sondajului, 77% dintre firme au aşteptări negative pentru săptămânile următoare.
Sursă foto: unsplash.com