ANPC înfiinţează Comandamentul pentru Energie, care va verifica neregulile din facturi. Ce trebuie să verifice consumatorii care cred că au fost înșelați


Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a decis să înființeze Comandamentul pentru Energie, care se va ocupa de soluționarea problemelor constatate ca urmare a numărului mare de reclamaţii depuse de cetăţeni privind facturile la energie și gaze naturale.

Un alt motiv pentru care a fost înființat acest comandament este și ”complexitatea neregulilor constatate în teren în cele 5 zile de când au început verificările în acest domeniu”, se precizează într-un comunicat remis joi de ANPC.

Pentru reclamaţii, consumatorii nemulțumiți pot apela numărul de telefon 021.307.67.89, de luni până vineri, între orele 8.00-16.00, sau le pot transmite la adresa de e-mail energie@anpc.ro.

Comandamentul pentru Energie va fi coordonat de preşedintele ANPC, Mihai Culeafă, şi de directorul general al ANPC, Paul Anghel, şi va funcţiona până la data de 31 martie 2022, termenul până la care acţionează Legea 259/2021.

Ce trebuie să verifice consumatorii care cred că au fost înșelați

ANPC transmite consumatorilor etapele pe care aceştia trebuie să le parcurgă atunci când primesc o factură pe care o consideră incorectă:
  • să verifice dacă valoarea consumului din factură este în limitele celei prevăzute în contract;
  • să verifice dacă preţul unitar pentru consumul măsurat după data de 1 noiembrie 2021 este de maxim 0,525 lei/kWh la energie electrică şi 0,25 lei/kWh la gaze naturale, astfel încât preţul total, cu toate taxele incluse, să nu depăşească 1 leu/kWh la energie electrică şi 0,37 lei/kWh, la gaze naturale;
  • să verifice că există rubrica de preţ compensat/plafonat pe factura corespunzătoare consumului de energie după 1 noiembrie 2021.

Atunci când consumatorii constatată probleme în cazul facturilor pe care le-au primit, trebuie să solicite clarificări furnizorului de energie respectiv, se menţionează în comunicatul ANPC.

În continuare, dacă acest demers nu se soluţionează, consumatorii pot depune o reclamaţie online sau în scris către Comisariatele Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor, însoţită de o copie a facturii, precum şi de o copie a răspunsului furnizorului în urma sesizării realizate de către consumator.

 

Sursă foto: unsplash.com

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed