Analiză REVOLUT: Cât au cheltuit românii prin Revolut anul acesta de Black Friday, comparativ cu anul trecut?


În 2021, a crescut suma medie cheltuită de fiecare utilizator în week-end-ul de Black Friday, comparativ cu acum un an sau față de acum doi ani (de la 69,7 euro în 2020 la 72,3 euro de Black Friday 2021, în timp ce în 2019 a fost de 56 euro /utilizator), arată datele Revolut. Achizițiile online au crescut, așa cum era previzibil, iar creșterile cele mai mari, sub raportul sumelor cheltuite de utilizatorii Revolut, au fost înregistrate de Emag.ro și Fashion Days, cu un progres de 22% și respectiv 12% în privința sumelor cheltuite de utilizatorii Revolut anul acesta de Black Friday, comparativ cu același eveniment comercial al anului trecut, conform cifrelor Revolut.

De asemenea, topul principalelor categorii și al comercianților s-a modificat sensibil. Spre deosebire de anul trecut, categoria restaurante, baruri și cafenele a revenit în top 5 categorii pentru care au fost înregistrate tranzacții importante, în weekend-ul de Black Friday 2021.

Aplicația Revolut are 16 milioane de utilizatori în lume, dintre care 1,4 milioane în România.

Black Friday 2021 – Top comercianți

În mod previzibil, platformele de e-commerce au fost cele care au atras cea mai mare parte a interesului consumatorilor de Black Friday (12 – 14 noiembrie 2021), dar în top 5 categorii am regăsit și service-urile auto, în condițiile în care șoferii sunt nevoiți să își echipeze de iarnă mașinile.

Cum întreaga țară se confruntă cu o situația sanitară dificilă și cu restricții din cauza pandemiei, 60% din tranzacțiile realizate în aceste zile au fost făcute online. Față de anul trecut, a fost înregistrată o creștere importantă a sumelor cheltuite pentru achiziții online, cu 101%, dar și față de 2019, cu toate că anul trecut a fost, de asemenea, înregistrată o sumă totală a achizițiilor în creștere cu 228%, față de BF 2019.

Top categorii cu cele mai mari sume cheltuite de români de Black Friday 2021
  1. Magazine de echipamente electronice și electrocasnice
  2. Magazine alimentare și supermarket-uri
  3. Mărfuri generale
  4. Restaurante, cafenele, baruri
  5. Service-uri auto

Numărul utilizatorilor care au făcut achiziții de Black Friday 2021 a fost în creștere cu 49% față de Black Friday 2020.

Cei mai mari cumpărători, în toată perioada și comparativ cu 2020, au fost locuitorii Bucureștiului și din zona metropolitană a Capitalei și cei din Cluj Napoca, din segmentul de vârstă 25-44 ani (după sumele totale cheltuite și după numărul de tranzacții înregistrate). Totuși, ca valoarea medie a achizițiilor/ utilizator, Timișoara a devansat Clujul (70 EUR/ utilizator vs 64 EUR/ utilizator).
Black Friday 2021 – Cifre cheie Revolut

 



 

Top comercianți, în funcție de categoria de vârstă

Top orașe

2021: După sumele totale cheltuite, care reprezintă aproximativ 36% din totalul cheltuielilor înregistrate prin aplicația Revolut de Black Friday, topul orașelor este următorul:
1  București (82 EUR/ client)
2  Cluj-Napoca (64 EUR/ client)
3  Iași (63 EUR/ client)
4  Timișoara (70 EUR/ client)
5  Brașov (66 EUR/ client)

Plăți interne vs plăți transfrontiere

32% din suma totală a cheltuielilor efectuate de BF și în week-end-ul legat de acest eveniment, în 2021, este reprezentată de achizițiile din străinătate (comparativ cu 24% în 2020 și 38% în 2019)
Suma totală a cheltuielilor efectuate transfrontalier a fost în creștere cu 7% în 2021 vs 2020, la fel ca în 2020 vs 2019
În 2020, Amazon și Aliexpress erau singurii comercianți externi care intrau în top 10 comercianți preferați de utilizatorii Revolut. În 2021, doar Aliexpress s-a menținut, Amazon ieșind din top 10.

Sursă foto: unsplash.com

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed