ANALIZĂ: Cum a arătat piața de Influencer Marketing în 2021


Al doilea an de pandemie a însemnat, pentru piața de Influencer Marketing din România, consumatori mult mai implicați în comunitățile din care fac parte, iar pentru branduri un nivel mai ridicat de conectare cu publicul lor.

Din 2021, companiile au început să își targeteze mai bine publicul și să îl abordeze acolo unde se află. Brandurile s-au uitat mai degrabă la calitatea unei comunități (interese, nivel de engagament), decât la domeniul de specializare al creatorilor de conținut. Este o altă tendință a anului, iar cifrele platformei vin în susținerea ei.

„Cu toate provocările sale și presiunile puse pe bugete, anul 2021 a fost mai ușor pentru cei care au investit deja în digitalizare, obligatorie pentru companiile care vor își continue activitatea. În acest context, promovarea în Social Media a devenit norma, nu excepția, iar bugetele investite în Influencer Marketing au crescut (13 milioane euro valoarea estimată a pieței), la fel si audiențele, datorită numărului utilizatorilor din Social Media: 12 milioane persoane, cu 9% mai mult decât în 2020, majoritatea accesând rețelele de pe device-uri mobile”, spune Florin Grozea, CEO MOCAPP.

Topul domeniilor de specializare a influencerilor în 2021

În același timp, un top al nișelor cu cel mai mare interes pentru companii în 2021 arată că brandurile își extind tot mai mult zonele de interes, apelând la influenceri din sport sau de comedie.

Instagram, favoritul brandurilor 

Brandurile au ales să ajungă cel mai ușor la consumatorii lor prin promovare pe canale media ca Instagram (79%), YouTube (8%) și TikTok (5%), la același nivel cu Facebook în 2021, în creștere de peste 200% față de 2020.

 

Sursă: Mocapp

Sursă foto: unsplash.com

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed