Amazon este acuzat că a indus în eroare milioane de consumatori să îşi facă abonament la serviciul Prime


Potrivit Reuters, autoritatea americană din domeniul concurenței (FTC) a intentat un proces împotriva Amazon.com pe 22 ianuarie, susținând că cel mai mare retailer online din lume îi păcălește pe consumatori să se aboneze la Amazon Prime, un serviciu cu plată, și că face în mod intenționat dificilă anularea abonamentului.

Într-un proces intentat la tribunalul din Seattle, unde își are sediul gigantul comerțului electronic, FTC susține că “Amazon a indus în eroare milioane de consumatori să se aboneze, fără ştiinţa lor, la Amazon Prime”. Amazon Prime este un serviciu prin care abonații plătesc 139 de dolari pe an pentru a primi beneficii gratuite, cum ar fi livrarea urgentă gratuită, video streaming și acces la 100 de milioane de melodii.

Potrivit FTC, site-ul Amazon folosește “un design manipulativ, coercitiv sau înşelător al al interfeţei cu utilizatorul pentru a păcăli consumatorii să accepte automat prelungirea abonamentului la Amazon Prime”.

În plus, procesul de anulare a unui abonament Prime este, de asemenea, dificil și implică mai mulți pași, a precizat FTC. Potrivit agenției, procesul de anulare a abonamentului a fost denumit intern Iliada, după poemul epic al lui Homer despre războiul troian.

Amazon Prime, serviciul cu plată al Amazon, are peste 200 de milioane de abonați în întreaga lume.

Acesta este cel de-al treilea proces intentat de FTC împotriva Amazon în ultimele săptămâni. Compania a fost de acord să plătească 30,8 milioane de dolari pentru a rezolva acuzațiile potrivit cărora Alexa Speakeasy nu a șters datele colectate despre copii și că soneriile și camerele sale Ring monitorizează în mod ilegal utilizatorii.

Amazon a respins acuzațiile FTC, dar a fost de acord cu o înțelegere pentru a pune capăt procesului.

 

Sursă foto: unsplash.com

PARTENERI MEDIA
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed