Adrian Marin, președinte UNSAR: Vizibilitatea asociației și asigurărilor a crescut, dar mai avem de lucrat la capitolul încredere. În România, prevenția nu și-a câștigat încă un loc important în mentalitatea socială


Industria asigurărilor a cunoscut în ultimii ani o creștere a vizibilității în spațiul public, pe fondul unui efort de comunicare proactivă, spune președintele Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR), Adrian Marin, care își va încheia mandatul la conducerea asociației în această lună. Pe de altă parte, șeful UNSAR afirmă că asociația mai are de lucru în ceea ce privește gradul de acoperire pentru asigurările obligatorii de locuințe, situat în jurul nivelului de 20%, introducerea stimulentelor fiscale pentru asigurările de viață cu componentă de protecție și în echilibrarea zonei de asigurări auto.

“Consider că una dintre principalele realizări, din punctul meu de vedere, este vizibilitatea în creștere a industriei noastre în spațiul public, în mass-media, și nu numai. Ne bucurăm de o susținere din ce în ce mai mare din partea membrilor la nivel de Board UNSAR, dar și a partenerilor. Sprijinul acordat proiectelor derulate în acești ultimi trei ani de mandat, marcați de pandemie, de provocările generate de conflictul din Ucraina, de falimentul fostului lider al pieței de asigurări RCA (City Insurance – n.r.), care nu a fost niciodată parte din UNSAR, de o multitudine de inițiative care riscau să acționeze împotriva intereselor consumatorilor etc”, a declarat Adrian Marin pentru Profit.ro.

În esență, susține șeful UNSAR, eforturile depuse la nivel de asociație s-au transpus în ultima perioadă într-o comunicare proactivă, în secțiunile de specialitate formate de UNSAR cu implicarea oamenilor din companii și în proiecte mult mai bine conturate pe principalele linii din piață – auto, locuințe, asigurări de viață, IMM sau sănătate.

“De asemenea, s-au regăsit în consolidarea relațiilor instituționale pe plan extern și intern, prin extinderea colaborării cu stakeholderi de calibru (EIOPA, ASF, ISF, Insurance Europe, camere de comerț etc.), cu alte asociații (BAAR, PIAR, ARTS) și cu multe alte instituții și organizații. De asemenea, membrii asociației au răspuns nevoilor pieței în perioada pandemiei, promovând soluții în sprijinul clienților, precum digitalizarea accelerată, iar încorporarea expertizei internaționale în domeniu a sprijinit planurile noastre de dezvoltare a pieței asigurărilor. S-au făcut mulți pași în acești ani. Desigur, mai sunt aspecte la care mai avem de lucru, si nu puține, însă UNSAR este acum cu adevărat vocea industriei de asigurări și sunt convins că asociația va fi activă și pe viitor, indiferent cine va asigura conducerea, și își va atinge obiectivele pe care echipa executivă le propune în mod constant”, a spus reprezentantul asociației.

Marin a condus UNSAR timp de șase ani și consideră că, în mod sigur, multe lucruri se puteau face mai bine, dar este convins că experiența acumulată de membrii asociației în această perioadă va constitui un fundament puternic pentru consolidarea rolului organizației de formator de opinie în domeniul asigurărilor și al managementului riscului.

.

Continuarea pe profit.ro