Sondajul PwC Global Consumer Insight Pulse Survey 2023 arată că peste două treimi (69%) dintre consumatorii de la nivel global reduc cheltuielile cu produsele de bază, majoritatea (96%) adoptând un comportament de economisire, în condițiile în care prețurile la nivel global au atins niveluri record.
În următoarele șase luni, consumatorii intenționează să reducă cheltuielile în toate categoriile analizate, cele mai mari reduceri fiind așteptate pentru produsele de lux/premium sau de designer (53%), călătorii (43%) și îmbrăcăminte și încălțăminte (41%). Pe de altă parte, se așteaptă ca cheltuielile pentru alimente să scadă cel mai puțin, cu 24%.
Jumătate dintre consumatorii intervievați s-au declarat îngrijorați de situația lor financiară personală, iar 96% dintre ei au aderat la un comportament de economisire.
De exemplu, aproape jumătate (49%) dintre consumatori cumpără anumite produse în timpul reducerilor și promoțiilor, 46% caută oferte mai bune de la comercianții cu amănuntul, iar 40% utilizează site-uri de comparație pentru a găsi alternative mai ieftine.
34% cumpără în vrac pentru a economisi bani și 32% cumpără “mărci proprii” de la comercianți cu amănuntul pentru a economisi bani. dintre respondenți au declarat că ar cumpăra “mărci proprii” de la comercianți cu amănuntul pentru a economisi bani.
În funcție de generație, generația X este “cea mai îngrijorată” (47%) și ia măsuri în ceea ce privește cheltuielile neesențiale, generația Baby Boomers este “oarecum îngrijorată” (33%) și ia măsuri, iar generația millennials este “îngrijorată”, dar nu își schimbă comportamentul.
Mai mult de jumătate (56%) dintre consumatori spun că majorările de preț reprezintă cea mai frecventă problemă atunci când fac cumpărături în magazinele fizice, dar sunt la fel de îngrijorați și de lipsa de stoc (42%) și de inconvenientele legate de cozile lungi (39%).
Pentru cumpărătorii online, majorările de preț (48%), articolele epuizate (24%) și termenele de livrare mai lungi decât se așteptau (24%) sunt principalele motive de îngrijorare.
Sursă foto: istockphoto.com