Pandemia COVID-19 a schimbat modelele de lucru și a determinat multe întreprinderi să apeleze la întâlniri virtuale pentru a reduce distanța fizică și a-și menține afacerile.
În 2022, în UE, 50 % dintre întreprinderile cu 10 sau mai mulți angajați sau lucrători independenți au organizat reuniuni la distanță prin internet. În rândul membrilor UE, a existat o mare variație în ceea ce privește procentul de întreprinderi care au utilizat această funcție. Cele mai mari procente au fost înregistrate în Suedia (79,4%) și Finlanda (78,5%), urmate de Danemarca (78,0%), Malta (68,3%) și Irlanda (63,6%).
La polul opus, cele mai mici procente au fost înregistrate în Bulgaria (28,2%), Ungaria (29,4%), România (31,2%), Grecia (32,9%) și Slovacia (35,2%).
Majoritatea întreprinderilor mari au oferit acces la munca la distanță
Datele statistice privind accesul la distanță au ca scop măsurarea gradului de pregătire tehnologică a întreprinderilor pentru a le oferi angajaților posibilitatea de a lucra la distanță, oferindu-le acestora acces de la distanță la trei tipuri de resurse ale întreprinderii: la sistemul de e-mail, la documente și la aplicațiile de afaceri sau la programele informatice ale întreprinderii.
În 2022, în UE, aproape 6 din 10 întreprinderi (57,0%) cu 10 sau mai mulți angajați sau lucrători independenți ofereau angajaților lor toate cele trei tipuri de acces la distanță.
În ceea ce privește dimensiunea întreprinderilor, 91,0% dintre întreprinderile mari (250 sau mai mulți angajați sau lucrători independenți) ofereau toate cele trei tipuri de acces la distanță angajaților lor, în timp ce același lucru se întâmpla în cazul a 77,2% dintre întreprinderile mijlocii (între 50 și 249 de angajați sau lucrători independenți) și 52,4% dintre întreprinderile mici (între 10 și 49 de angajați sau lucrători independenți).
Întreprinderile mari au condus în toate tipurile de acces la distanță. Aproape toate întreprinderile mari au oferit acces de la distanță la sistemul de e-mail al întreprinderii (97,2%), la documentele întreprinderii (de exemplu, fișiere, foi de calcul, prezentări, diagrame, fotografii) (94,0%) și la aplicațiile sau software-ul de afaceri al întreprinderii (de exemplu, acces la sistemele de contabilitate, vânzări, comenzi, gestionarea relațiilor cu clienții (CRM)) (92,4%).
În ceea ce privește întreprinderile mijlocii, 90,9% au oferit angajaților lor acces de la distanță la sistemul de e-mail, 83,0% la documentele întreprinderii și 80,4% la aplicațiile sau software-ul de afaceri al întreprinderii.
Comparativ, întreprinderile mici au oferit acces de la distanță într-o măsură mai mică, deoarece 74,8% dintre acestea au oferit angajaților lor acces de la distanță la sistemul de e-mail, 60,9% la documente și 57,5% la aplicațiile sau software-ul de afaceri al întreprinderii.
Sursă foto: istockphoto.com